Annons:
Etikettträningsmatcher
Läst 727 ggr
[VSK]
2016-08-25 14:28

Tellusmittfältaren om premiärsmällen: "Kan vara...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Med tre ispass, på Zinkens hockeyrink, åkte Tellus till Västerås förra helgen för säsongens första träningsmatch. Supersmällen mot det regerande mästarlaget blev ett faktum.

– Dom är skapligt bra dom där… Det var inte mycket att göra. Det kan vara positivt att möta de bästa direkt, då lär man sig en jävla läxa. De gick inte på full fart heller, säger Fredrik Larsson.

Men hur mår man efter 1–15 som välkomstpresent?" ->

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/tellusmittfaltaren-om-premiarsmallen-kan-vara-positivt-vi-larde-oss-en-javla-laxa

VSK bandy hade fyra pass på fullstor is före träningsmatchen, och visst tusan kommer det bli tufft för Tellus när väl serien drar igång, men jag gillar laget för de verkar vara trevliga prickar samt kämpar på i motvind, dels för att det är en ny serie för de den här säsongen, dels för att de har det kärvt på hemmaplan med ombytesrum mm. 

Underdogs behöver allt stöd de kan få, så jag kommer hålla en liten tumme för de den här säsongen, vilket jag även sa till Aksel Ekblom när jag tackade han för åren i VSK bandy efter träningsmatchen. 

Aksel Ekblom och Patrik Sjöström på bild.

Annons:
Upp till toppen
Annons: