Annons:
Etikettslutspel
Läst 343 ggr
[VSK]
2/20/16, 10:17 PM

Kolla – allt talar för VSK Bandy

"VSK Bandy valde Vänersborg som motstånd i kvartsfinalen.

Frågan är om något talar emot Grönvitt.

- Nej, på rak arm ska det inte finnas något. Samtidigt måste vi sköta våra kort rätt, säger Tobias Holmberg till vlt.se.

VSK Bandy vann grundserien och fick välja kvartsfinalmotstånd först.

Valet föll på åttondeplacerade Vänersborg – som VSK slog med både 8-2 och 6-2 i grundserien.

- Oavsett vilka man möter så är det bra lag. Det känns som den jämnaste elitserien på länge och samtliga slutspelslag håller bra kvalitet. Just Vänersborg har vi gjort två väldigt bra matcher mot i år, säger Tobias Holmberg.

Varför valde ni dem?

- Vi var väldigt eniga gällande valet. Det var ett gemensamt beslut från hela truppen och som jag sa gjorde vi två bra matcher mot dem. Vi har en god känsla mot dem och tycker att vårt spel passar bra mot lag som vill framåt.

”Hompa” beskriver Vänersborg som ett fartfyllt lag som innehåller några spetsspelare – i form av Christoffer Fagerström och Emil Viklund. 

Båda två var uttagna i bruttotruppen till VM i Ryssland tidigare under året.

- De är väl deras två vassaste spelare och håller båda två en hög nivå. Sedan gäller det att hålla koll på (Joakim) Hedqvist. Han lever mycket på sitt skott och vi får hålla hårt i honom på fasta, för där är han vass. Han ska inte få komma till sådana lägen.

Hur upplevde du styrkeförhållandena mellan lagen i mötena som ni vann?

- Framför allt där nere gjorde vi en väldigt bra match. Vi hade bra snurr på bollen och ägde matchen från start. Så ska det se ut i kvartsfinalserien – att vi tar tag i taktpinnen från början".

Läs klart här.

http://vlt.se/sport/bandy/1.3578383-kolla-allt-talar-for-vsk-bandy

Ja, imorgon vet vi hur den första matchen gick. Vänersborg försöker ju lura VSK i underdogs-fällan, men det går inte VSK på. Kul

Annons:
AnnaKarin
2/20/16, 10:20 PM
#1

Vi ska bort och äta i morgon men första halvlek hinner jag nog hänga med.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2/20/16, 10:22 PM
#2

Jag skall spela in matchen även om jag kommer se den på tv. Är för krasslig för att ta mig till arenan imorgon. Sparar mig till hemmamatchen efter istället.

Upp till toppen
Annons: