Annons:
Etikettklubbyte
Läst 1259 ggr
[VSK]
2013-06-04 19:24

Bruun: ”Tuffast att lämna familjen”

Försvararen berättar själv om Rysslandsflytten.

Som vlt.se tidigare kunnat berätta har förhandlingarna mellan ryska klubben Volga Uljanovsk och VSK:s libero/back Anders Bruun nu gått i lås. Parterna är överens om ett 1-årskontrakt och Bruun lånas ut från VSK.
- Jag vill inte gå in på några siffror men det är klart att jag har fått en väldigt bra deal i Ryssland. Annars hade jag inte åkt, säger Anders Bruun.

Volga kommer under sommaren att ha träningsläger i Sverige och först därefter, någon gång i augusti, flyttar 34-åringen till Ryssland.
- Det känns spännande. Väldigt roligt och inspirerande att göra någonting på heltid som man sysslat med på deltid hela livet, säger han.

Men det finns en baksida också. Han får flytta utan familjen.
- Vi har diskuterat det där väldigt mycket och kommit fram till att det är bäst för dem att de stannar hemma. Annars skulle barnen missa ett helt år i skolan och det blir inte bra. Att lämna familjen blir helt klart det tuffaste och det känns jobbigt att inte få träffa barnen varje dag och att frun får dra ett så tungt lass. Men vi har som sagt pratat om det och hon är med på det, säger Anders Bruun.

Källa: vlt

Annons:
Leffe
2013-06-05 13:14
#1

Hoppas det går bra för honom

[VSK]
2013-06-05 18:17
#2

Jodå det kommer det nog göra. Sen när han kommer hem till VSK igen så har han en säsongs mer erfarenhet 🙂

Upp till toppen
Annons: