Annons:
Etikettinternationellt
Läst 897 ggr
[VSK]
4/24/13, 5:00 PM

Hammarbys målkung lämnar för Ryssland.

Foto: Joel Marklund / BildbyrånFoto: Joel Marklund / Bildbyrån

Misja Pasjkin var en av Hammarbys stora stjärnor när man i år tog SM-guld.

Nu lämnar han dock Sverige – för ryska Volga.

– Ryssland är alltid Ryssland, säger han till SportExpressen.se.

Misja Pasjkins flyttlass går österut, till Ryssland och Volga. Det innebär att han lämnar Hammarby – laget som han i år hjälpte till ett SM-guld.

Men Volga är inte slutstationen. Han säger nämligen att han kommer att komma tillbaka.

Vill tillbaka till Bajen

– Slutstationen kommer att vara i Sverige. Och varför skulle den inte vara i Hammarby? Jag har en god relation med tränaren och vi har pratat om det här och allting känns bra, säger han till SportExpressen.se.

Till slut blev det 39 mål på 26 matcher för Pasjkin, som var Hammarbys bäste målgörare den gångna säsongen. Men trots att han alltså nu lämnar säger han att han vill tillbaka.

– Jag vill tacka fansen för det fantastiska stödet som vi har fått under säsongen och under finalen. De kommer alltid att finnas i mitt hjärta, och jag hoppas att jag återvänder till Hammarby en dag och får sätta på mig den gröna tröjan igen, säger han.

Andra nivåer

Men nu är det alltså Volga och Ryssland som gäller, något han ser fram emot.

– Jag har gått och funderat länge, om jag skulle åka till Ryssland eller om jag skulle skriva ett två-årskontrakt med Hammarby. Jag trivs bra i Hammarby och allting fungerar bra i Stockholm, men Ryssland är alltid Ryssland. Det är helt andra förutsättningar och nivåer, säger Pasjkin.

Annons:
Kjelle
4/25/13, 2:23 PM
#1

Synd för Hammarby.


[VSK]
4/25/13, 7:08 PM
#2

Så synd är det inte.

De kommer ju få lite nytt blod in i laget som inte är fy skam.

David Brodén

Markus Kumpuoja

Jesper Jonsson

Kasper Milerud

🙂

[GIKmio]
4/26/13, 12:39 AM
#3

Fanns det inte en Pasjkin som spelade i det sovjetiska landslaget på 80-talet också? Ni fattar nog att jag inte misstänker det är samma i så fall 😎

[VSK]
4/26/13, 2:57 AM
#4

#3

Du tänker nog på Andrei Pashkin som kom till Vänersborg på 80-talet?

[GIKmio]
4/26/13, 4:54 PM
#5

#4 Är inte Misja son till Andrei?

[VSK]
4/26/13, 6:20 PM
#6

he he inte en aning, men jag gissar på ja

Annons:
[GIKmio]
4/26/13, 8:58 PM
#7

Har kollat runt men kan inte hitta några släktband. Är ganska oviktigt annars, bara tyckte efternamnet var bekant.

[VSK]
4/26/13, 10:19 PM
#8

🎧

Upp till toppen
Annons: