Annons:
Etikettkvalserien
Läst 1084 ggr
[VSK]
2013-03-03 11:04

Så ska Sirius resa sig efter fiaskot

BANDY. Efter fiaskot i fredags och en sömnlös natt har Siriusanfallaren Viktor Broberg gjort allt för att blicka framåt och skaka av sig obehaget. I eftermiddag är det ny hemmamatch – Motala den här gången.

Det som hände mot Kalix i fredags är svårt att förklara.
– Det var chockartat för oss. Vi lade av att spela. Andra halvlek var det värsta jag varit med om. Det är bara att bryta ihop och försöka komma tillbaka, säger Viktor Broberg.
Så mycket sömn blev det inte under natten mellan fredag och lördag.
– Ingenting … Det var fruktansvärt, säger Viktor Broberg.

Det var säkert många av spelarna som hade problem med sömnen. Det som hände var obegripligt, att tappa en ledning med 5–2 till 5–6 mot ett lag som Kalix, där Erik Olovsson åkte lite som han ville över hela planen gång på gång.
– Det var många konstiga grejer som hände. Han (Olovsson) seglade igenom hela laget flera gånger, säger Viktor Broberg.

Samtidigt som Sirius förlorade så vann alla andra elitserielag väldigt enkelt. Nu väntar dubbelmöte mot Motala.
– Läget är extremt, nu får vi inse allvaret. Vi grävde ner oss i går (lördag) och nu ser vi framåt.

Sirius hade ingen isträning på lördagen. I stället samlades hela truppen för att prata om det hände mot Kalix och hur man ska göra för att dra lärdom och komma tillbaka mot Motala i dagens viktiga hemmamatch.
Det är absolut ingen kris för Sirius. Seger mot Motala – ett lag som man besegrat två gånger i serien den här säsongen – och man är tillbaka på rätt sida om strecket.
– Det är något som inte har stämt i de här två kvalseriematcherna, och särskilt under andra halvlek mot Kalix. Nu är vi favoriter, och det har vi inte varit förut, säger Broberg.

Favoritskapet och det faktum att Sirius hade slutspelschans när två omgångar återstod av elitserien kan vara två av anledningarna till det dåliga resultatet hittills. Både Motala och Ljusdal har förberett sig för en kvalserie under lång tid.

Källa: unt.se

Annons:
[GIKmio]
2013-03-03 12:05
#1

Kan inte förlora hur mycket som helst nu för då kommer det att bli allsvenskan nästa år.

[VSK]
2013-03-03 12:22
#2

Helt klart så sitter det i huvudena på Sirius hur de spelat och skall spela. Viktor Broberg är en jättebra spelare som jag gillade första gången jag såg han spela för säkert 8 år sen eller så.

[GIKmio]
2013-03-03 12:25
#3

Undrar om inte Sirius lider lite precis som Boltic av det förgångna. Lomanov spelade nog inte gratis precis.

[VSK]
2013-03-03 12:34
#4

#3

Det enda jag vet är att Sirius supportrar till stora delar är medgångssupportrar då en kompis till mig håller på Sirius och berättat för mig hur det sett ut på läktaren genom årens resultat.

Jag vet inte vilka inkomster Sirius har och utgifter, men jag tror de har det tufft ekonomiskt, så som många andra lag.

Tyvärr så finns det ett lag som har än värre medgångssupportrar än Sirius och det är VSK.

Tittar man enbart på biljettintäkterna de två senaste åren, så kan Villa ekonomiskt sett vara ett storlag bra många år till.

[GIKmio]
2013-03-03 18:25
#5

Sirius tog viktig seger med 8-3 mot Motala.

[VSK]
2013-03-03 20:14
#6

Ja det var nog väntat att Sirius skulle vinna ganska enkelt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: