Annons:
Etikettkvalserien
Läst 1092 ggr
[VSK]
2013-02-27 18:23

Här är Sirius nyckel i kväll

BANDY. I kväll drar kvalet i gång för Sirius borta mot Gripen. Ett kval där klubbens elitserieexistens står på spel – och man får ett välkommet tillskott i Max Eriksson som är tillbaka efter skada.

Det var i matchen borta mot Sandviken som Max Eriksson föll ihop i korridoren efter att ha fått en smäll i slutminuterna. Nu, nära tre veckor senare, är han redo för comeback.
– Min förhoppning är att Max ska kunna spela. Han åker med till Trollhättan, säger Sirius tränare Olle Gabrielsson.

Kvar på skadelistan finns nu bara den viktiga duon Patrik Johansson och Mattias Åhlén. Notera även att Niklas Hellqvist fortfarande är avstängd för sin tackling på Magnus Muhrén i matchen mot Gais.
I och med skadeläget får Oskar Bremler fortsatt förtroende som högerback. Max Eriksson, som även kan spela back, går in på mittfältet.
– Det krävs att vi spelar vårt spel och att vi kliver in med självförtroende och gör det vi har kommit överens om. Det är nyckeln för oss att vinna den här matchen, säger Gabrielsson.

Hur bra koll har du på Gripen?
– Jag har inte sett dem själv, men har pratat med flera som har sett dem och har en tillräcklig bild av hur de spelar.

**Som är?
**– Ett lag med otroligt bra skytte, både utifrån och på fasta situationer. De har flera rutinerade spelare som vi får se upp med, som Erik Schön och Jonatan Rask. Framåt har de Lasse Karlsson och Johan Grahn som är farliga.

Gripentränaren Johan Sixtensson hoppas att hans lag ska vara ett av de två i gruppen som får spela i elitserien i höst.
– När jag blev klar som tränare för två år sedan pratade vi om en treårsplan för att ta oss upp. Förra året åkte vi ut mot Vetlanda i kvalet (två förluster). I den här matchen ser jag Sirius som stora favoriter och vi har inget att förlora utan det är bara att gå ut och köra. Vi måste vara noggranna och inte bjuda på onödiga bolltapp, säger Sixtensson som själv har sett Sirius två gånger den här säsongen och säger sig ha bra koll på Uppsalalaget.

Källa: unt.se

Annons:
[GIKmio]
2013-02-27 20:32
#1

Ligger under mot Gripen med 6-5 just nu.

Upp till toppen
Annons: