Fosshaug bryter med Tillberga
Fem år nog. Efter fem år väljer Per Fosshaug att sluta som tränare för Tillberga Bandys a-lag.
Foto: Kenneth Hudd/VLT Arkiv
Efter fem år som tränare i Tillberga Bandy väljer tränaren Per Fosshaug att inte förlänga sitt kontrakt.
2008 klev Per Fosshaug in i tränarrollen i Tillberga Bandy. Sedan dess har klubben spelat tre säsonger i allsvenskan och två i elitserien. Den senaste säsongen gjorde bland annat Fosshaugs arbete som expertkommentator i tv att han missade en hel del matcher och assisterande tränaren Thomas ”Pinno” Engström fick ta stort ansvar.
Nu har Per Fosshaugs kontrakt med Tillberga gått ut och VLT kan nu avslöja att han väljer att inte fortsätta som tränare för det storsatsande laget. Engström och Anders Östling blir huvudtränare.
Fosshaug själv vill inte prata så mycket om sitt beslut förrän efter SM-finalen på söndag men medger ändå att det stämmer.
- Mitt avtal med Tillberga gick ut och jag valde att inte förlänga det. Jag tycker att det räcker med fem år och dessutom har jag inte riktigt tid längre, säger han.
Men enligt uppgifter till VLT kommer Fosshaug ändå att finnas kvar i föreningen, men inte kring a-laget.
Källa: vlt.se
Enligt info så kommer Fosshaug bli anställd av TV4. -antar det är heltid? 🤔
Om han inte blir förbundskapten, enligt rykten som mina öron hört 👍
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Skulle vara intressant att veta hur mycket tv4 betalar i lön.
Fast han är bra som expert.
Jo det vore rätt coolt.
Det första jag tänkte på var faktiskt förbundskapten då Franco vägrade svara på frågor i TV och att Fosshaug inte har tid att träna Tillberga längre.
Jag kan säga att det är inte många i världen som har den blick för bandy som Fosshaug har. -Fosshaug var FÖR bra för Tillberga. Denna info har jag fått insiders 🙂