Bandy iFokus

Bandy

Etikett: silly-season
Läst 561 ggr
[VSK]
0

Två spelare klara för Broberg

Två viktiga kuggar i Brobergs lagbygge är klara för en fortsättning i klubben.

Brobergs lagbygge inför bandysäsongen 2013/14 är i full gång.

Och nu är två betydelsefulla pusselbitar klara för en fortsättning i Söderhamnslaget.

Ilari Moisala har redan två säsonger i Broberg och är nu klar för ytterligare ett år medan landslagskollegan Rolf Larsson förlänger sitt första år i klubben med ytterligare två.

Bägge spelarna är på hemmaplan i Finland och så här säger Rolf Larsson till Brobergs hemsida:

– Trivs bra i Söderhamn. Rätt stora skillnader mot Helsingfors, men det är mycket bandy så man får inte så mycket tid till annat Jag ville fortsätta spela bandy i Sverige. Broberg passar mig bra eftersom jag trivs och känner grabbarna. Det jag hört från klubben låter positivt och jag har fullt förtroende för dem. Vi kommer få ett bra lag och göra en ännu bättre säsong. Vi kan nå topp fyra.

Ilari Moisala:

– Jag känner mig hemma i Söderhamn och trivs väldigt bra i Broberg. Det känns som ett bra val att fortsätta. Det är ett bra lag och jag tror att vi åtminstone kan nå semifinal. Vi har bra förutsättningar.

Bägge spelarna kommer att sköta sin försäsongsträning på egen hand för att återkomma till Broberg och Söderhamn i början av augusti.

Källa: helahalsingland.se