Bandy iFokus

Bandy

Etikettsilly-season
Läst 719 ggr
[VSK]
0

Bergström – ryktenas man

Ted Bergström är ryktenas man på spelarmarknaden.
De senaste veckorna har han bland annat pusslats i hop med Västerås.
– Men jag har inte hört ett ord. Inte heller från Broberg, säger den 24-åriga anfallaren.

Mycket har skrivits om Ted Bergströms vara eller inte vara i Broberg den kommande säsongen eftersom hans kontrakt går ut den 31 mars. Och vid åtminstone två tillfällen har Västerås klubbchef Michael Campese öppet bekräftat intresset för Bergström.

Men än så länge har det varit knäpptyst i telefonen hemma hos Ted Bergström i Söderhamn.

– Det är många som säger att jag skulle vara klar både här och där. Men det är ingen klubb som har ringt. Inte ett ord. Men jag kan inte mer än poängtera att det är Västerås som gått ut och sagt att de är intresserade. Det är inget som jag kan påverka, säger han.

På tisdagskvällen samlades laget en sista gång på ett tag för att summera säsongen. Men de som undrar vad som händer med Ted Bergströms bandyframtid får fortsätta att göra det åtminstone ett tag till.

– Just i dag är det väldigt många frågetecken. Det är nästan lite för många. Hur är ekonomin? Vilka spelare blir kvar? Behöver man gå ut och leta en tränare igen?

Vad säger Broberg?

– Jag har inte hört något speciellt från klubben. Det har inte varit några kontraktförhandlingar alls.

Broberg är i den situationen att i stort sett alla spelarkontrakt går ut, samtidigt som den numera avstängda tränaren Michael Bratts framtid i klubben i allra högsta grad är osäker.

Källa: Söderhamn/Söderhamns-Kuriren