VSK klara för slutspel
VSK Bandy är klart för SM-slutspel. Samtidigt som Grönvitt mot Vetlanda förlorade Sirius och Kungälv – och de båda lagen kan inte gå i fatt i sista omgången
- Jag är mäkta stolt och det är bra gjort i det här läget vi är i. Vi kunde ju lika gärna har hamnat på kvalplats om vi tappat den här matchen, men vi var bestämda och det var skönt att se att alla var med och deltog i spelet. Tycker vi fick med oss saker som vi haft mot oss en tid, säger tränaren Stefan ”Lillis” Jonsson.
VSK har Kungälv borta på tisdag och efter matchen sker slutspelsvalet. SM-kvartsfinalerna börjar nästa söndag.
- Vi får en vecka på oss att förbereda oss. Det är viktigt att får de och slippa en avgörande match mot Kungälv , säger han.
Lillis är säker på att serievinnaren Hammarby väljer VSK som sin slutspelmotståndare.
- Det ställer vi in oss på. Vi har gjort två resultatmässigt jämna matcher mot dem i serien och det , säger han.
Källa:vlt.se
Bara för VSK att hoppas på skräll. Chansen finns om man tittar på ishockeyn där det hänt flera gånger att seriettan åkt redan i kvarten. Underskattning är farligt eftersom det är omedvetet. Man måste lära sig att det inte finns lätta lag och lätta matcher och få det inprogrammerat i skallen.
Varför tycker du det är underskattning?
Enda chansen som jag ser det oavsett lag VSK möter i kvarten om de ska gå vidare till semi är fullt friskt lag, bra dagar och en hel del tur.
VSK har som sagt inte spelat många matcher med fullt manskap och på rätt positioner dessutom. Varenda gång VSK spelat match med "inhoppare" så har de i princip fått möblera om laget varje gång beroende på vilket tillgängligt spelarmaterial de har.
VSK ligger säkert efter med två månaders seriespel om man utgår från fullt manskap och antal spelade matcher.
Skulle VSK överleva kvarten så är det ett under enligt mig. Men givetvis så hoppas man ju 
Vad nu. Håller du inte med mig? 
Jag tror att dom gånger ett lag som stått lite i en klass för sig åker ut mot ett lag på plats åtta så är det lite underskattning med i bilden.
Men det kan komma skador och sjukdom med i bilden också som påverkar.
ha ha nä nu håller jag inte med dig 
Jag tror att dom gånger ett lag som stått lite i en klass för sig åker ut mot ett lag på plats åtta så är det lite underskattning med i bilden.
Men det kan komma skador och sjukdom med i bilden också som påverkar.
Det håller jag däremot med dig om

Laxermedel i sportdrycken brukar funka annars 
ha ha ha 
Nu återstår det hur jag skall lyckas med laxermedel då ha ha