Bandy iFokus

Bandy

Etikett: elitserien
Läst 311 ggr
[VSK]
0

Slutspelsplatsen hotad för VSK

Ett sjukdomsdrabbat Västerås SK föll hemma mot Bollnäs (3-5) och slutspelsplatsen är nu hotad. VSK har åttondeplatsen men jagas av Vetlanda, Kungälv och Sirius - precis de tre lag som VSK har kvar att möta.

Vetlanda BK är bara två poäng bakom Västerås efter att vänt streckmatchen på Skarpe Nord till seger med 4-3.. Kungälv ledde i paus med 2-1 inför drygt 1300 åskådare (fri entré), men i andra halvlek gjorde Vtelanda tre raka mål fram till 4-2. Hemmareduceringen kom på övertid.

Tre mål av Jernberg
VSK saknade trion Magnus Joneby, Mikael Olsson och Victor Engsrtröm (alla sjuka) och klarade inte att stå emot Bollnäs i andra halvlek. I hälsingelaget, klart för slutspel, gjorde Mikael Jernberg tre mål i andra halvlek.

Små marginaler kring strecken
Nu är upplagt för dramatik kring de nedre strecken inför de tre slutomgångarna. Ett lag som Vetlanda har chans på slutspel – samtidigt som marginalen till ett negativt kval är hårfin.

Källa: bandysverige

[GIKmio]
0

Västerås tid kommer snart. Blir nog bra redan nästa år.

[VSK]
0

Hmmm jo jag får hoppas det.

Men under mina 25 år som bandysupporter så har jag aldrig sett VSK så här dåliga. Fast dåliga är fel ord. Otur med skador och sjukdomar är bättre ord.

Jag tycker VSK presterade bättre i början av säsongen trots stora skadeproblem, och VSK fick ta en ett gäng junisar. Men de kom in i spelet allt eftersom.

När VSK äntligen blev fulltaligt så låg ju en massa spelare efter ordentligt. Jag tror VSK spelat med fullt lag 3-4 ggr kanske under hela säsongen. Igår mot Bollnäs så var tre väldigt viktiga spelare för VSK sjuka. -in med junisar i laget igen, vad göra?

Trots att VSK torska så tycker jag att de gjort ett ordentligt steg framåt. Jag tror väldigt många lag med tre nyckelspelare borta och tunn trupp hade torskat mot Bollnäs.

Jag hoppas verkligen VSK kan spela med fullt manskap imorgon för nu är VSK piskade att vinna de resterade matcherna. Tar de bara 4p så är det eventuellt målskillnad som avgör om det blir slutspel eller inte.

Jag håller tummarna att VSK lirar med fullt manskap (ordinarie) resten av säsongen.