Muhrén återvänder till Sandviken
Gais Bandy krigar för nytt kontrakt i elitserien, men redan nu står det klart att profilen Magnus Muhrén lämnar Göteborg och flyttar hem till Sandviken efter säsongen. Frågan är om det blir spel i SAIK igen?
Familjen Muhrén har sålt huset och letar nytt boende i Sandviken.
– Jag vill avsluta mina åtaganden i Gais först, vi har sagt att vi ska vänta tills säsongen är slut. Men grundtanken är i alla fall att jag ska fortsätta spela bandy, och det är ingen hemlighet att jag pratar med SAIK, säger Muhrén till gd.se.
Den förre landslagsstjärnan är inne på sin tredje (och sista) säsong i Gais. 38-åringen har vait med och tagit upp laget i elitserien och även etablerat laget i högsta serien.
Sociala skäl
Nu flyttar han hem till Sandviken, främst av sociala skäl
- Vi gör vi det för att få ett enklare liv. Det är långt att skjutsa till aktiviteter i Göteborg, i Sandviken tar det bara fem minuter, samtidigt som vi har stödfunktioner med släkt och vänner på ett annat sätt.
Muhrén toppar Gais Bandys poängliga med 11 mål och 18 assist på 20 matcher.
Källa: bandysverige
Är nog något jobb inom föreningen som hägrar: tränare, sportchef kanske..
Ja men jag tror han avslutar sin aktiva karriär i SAIK. Sen så blir det nå uppdrag av klubben han får. Kanske scout? Men om detta stämmer att han får börja spela i SAIK igen så kan vi ju dementera ryktena att Patrik Nilsson går till SAIK nästa säsong?