Herr-VM 2013: Final
15.30 är dags för final mellan Sverige och Ryssland. Något annat var väl inte väntat heller. Men vi hoppas på nytt svenskt guld.
Ja heja sverge..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Rysk ledning med 2-1 i halvtid. Ryske målvakten har gjort några lysande räddningar. Både svenska laget och publiken måste höja sig.
Obehagliga scener när domaren hjälps av planen blodig. Måste kollapsat och slagit ansiktet i isen eller blivit tacklad. Ryssland på väg att bli värdiga världsmästare.
3-4 nu men tiden springer fort iväg
Sverige-Ryssland 3-4. Ryssland världsmästare.
Känns som det behövs nya namn nu. Ser just nu svårt ut att ta tillbaka guldet nästa år i Irkutsk där bandyn är enormt stor. Kommer bli ett enormt tryck från publiken så där blir nog ryssarna oslagbara.
Det var en rättvis seger för ryssarna, det var väldigt vad svenskarna var tafatta.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Vet inte om du minns men jag har kritiserat Francos lag innan VM började.
Han har blivit bättre på att ta med spelare som inte kommer från Hälsingland, men det räcker inte. Sen när Myran (Hellmyrs) får ta över vid timeouten är jag bara för sämst.
Det där ska Franco redan veta innan timeouten vad som skall göras.
Francos guld har knappast med hans insats att göra utan det har berott på spelarmaterialet + annat.
Jag tycker det är dags att Franco ser sig om efter ett nytt jobb.
Ryssland läste sönder Sverige totalt. Och våra bandyspelare är inga robotar som aldrig blir trötta.
Nåja, Ryssland var helt klart värda guldet och ett stort grattis säger jag.
Hörde att domaren fick hjärnskakning och sprucken läpp. Såg på sportnytt att han stötte ihop med en ryss och föll i isen med ansiktet mot densamma. Såg otäckt ut och det kunde ha rykt ett antal tänder.
Jo han stötte ihop med nr 88´s axel.
Såg inte situationen i direktsändning eftersom jag var i köket och hällde upp en kopp kaffe. När jag kom tillbaka låg han på mage på isen. Märkligt att han kolliderade med Mossberg tidigare också. Kändes som ingen visste sina platser i den finalen utan bara åkte runt hur som helst. Bara ta nya tag. Men som jag sa så lär det bli tufft nästa år borta i Sibirien. Kazakstan tog brons efter att besegrat Finland med 6-3 också.
Ja det kommer bli tufft såvida inte nåt drastiskt görs. Spelarmaterialet har vi. Men nån måste styra det oxå.