Herr-VM 2013: Sve-Vit
Dags för Sverige att möta slagpåsen Vitryssland kl 20.00. Något annat än en rejäl svensk seger är inte att vänta. Tips 18-0.
Övriga matcher i VM idag:
Kazakstan - Norge 14.30
Finland - Ryssland 18.00
Då gillsar jag på 15-1
Tänk om det blir förlust…..
Var positiv -må bra
Ha ha ja du… Då får man sadla om till att va supporter till nån annan sport 
Inga överraskningar idag:
Kazakstan-Norge 10-1
Finland-Ryssland 3-6
Det är det som är så synd med bandy-VM och det är att allt är så förutsägbart. En transportsträcka till finalen.
Oftast så är finallagen så pass jämna att det är dagsformen som avgör.
Det enda lag som kan Guld-skrälla är ju Finland. Att Sverige och/eller Ryssland spelar final står ju skrivet i stjärnorna.
#5 Sverige-Vitryssland 13-0 innan första halvlek är slut är också komiskt. Eller tragiskt för bandyn..
Slut. 28-1…
Tyvärr så missade jag den första halvleken eftersom det var sagt att matchen skulle visas på tv4 sport extra (betalkanal).
Så jag stod i duschen när Jenny kommer inspringades och ropar DET ÄR BANDY PÅ TV. Jag tror aldrig jag har duschat, rakat mig och borstat tänderna samt klätt på mig så snabb nån gång i mitt liv 
Tyvärr så var det en tragisk andra halvlek jag fick se. Ett tag undrade jag om Vitrysslands spelare var 50-talister.
Eftersom jag inte såg första halvlek så vet jag inte om svenskarna spelade ut eller om de bara fisåkte. Av det jag såg i andra så hade nog Sverige kunnat vinna med 40 mål totalt sett, bara de ville. Det kan inte vara lätt att få fram motivationen i en sån där match.
Jag kunde aldrig drömma om såna där siffror 28-1 eftersom jag var bensäker på att Sverige sparar sig inför Torsdagens match, men frågan är om inte Sverige sparade sig ändå trots resultatet?.
Jag undrar hur Tillbergas P16 skulle stå sig mot ryssarna. Det hade nog blivit jämt.
Målet dom visade på sportnytt såg det ut som svensken var ute och åkte skridskor på en talldunge som svämmat över och sedan frysit till. Vitryssarna stod totalt stilla som träd.