Herr-VM 2013: Sve-Fin
Nu är det bara några timmar kvar innan Sveriges premiärmatch mot Finland. En match som inte alls känns som en säker seger. Vad tror ni och ska ni se matchen på TV4?
Mitt tips är att det blir en jämn första halvlek som slutar 3-3. I andra halvlek drar Sverige ifrån samtidigt som defensiven från svenskarna blir tätare. Mitt tips: 7-4 till blågul.
Det blev 5-3 till Sverige.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Premiärseger utan att imponera Förlösande mål av Patrik Nilsson Sverige behövde en halvlek för att få upp farten mot ett defensivt Finland. Efter 2-2 i paus i gick blågult fram till seger med 5-3 i en typisk premiärmatch. De svenska nerverna löstes upp med två raka mål (3-2 och 4-2) av Patrik Nilsson i andra halvlek. – Det var två poäng som gällde. Vi rättade till lite småsaker i halvlek och höjde oss, summerade Daniel Berlin i TV4. Sverige dominerade matchbilden klart första 25 minuterna. Finland hade då inte skapat någonting – men på några minuter hade laget vänt till 2-1-ledning. Andreas Westh kvitterade på hörna innan paus och i andra halvlek lyckades Sverige dyrka upp det finska försvarsspelet bättre. Patrik Nilsson – en av kandidaterna till att bli VM:s skyttekung - klev fram och avgjorde. Först på en bra hörnträff och sedan ett typiskt Nilsson-mål med rappt skott farten bakom en skymd(?) Herajärvi i finska målet. Finska chanser nära skapa nerv Sverige gick ifrån till 5-2, men en finsk hård finsk forcering skapade ändå en viss nerv. Finland hade flera bra lägen efter 5-3. Svenska målet räddades vid flera tillfällen både av målramen och en reaktionssnabb Anders Svensson. Målen: 1-0 (8 min) Stefan Erixon, 1-1 (25) Juha Liukkonen, 1-2 (28) Sami Laakonen på hörna, 2-2 (42) Andreas Westh på hörna. 3-2 (53) Patrik Nilsson på hörna, 4-2 (66) Patrik Nilsson, 5-2 (72) Daniel Berlin, 5-3 (81) Pekka Hiltunen på hörna. Källa: bandysverige
Jag hade faktiskt inte tippat resultatet före match, men jag trodde det skulle bli jämt. Som Pelle sa så behöver laget nån/några matcher på sig att spela ihop laget. Sen så går det bara av farten =)
Vi får invänta mötet mot Ryssland nu och se var dom står 
Usch ja, det kommer bli en rys(s)are ha ha 
Ja dom är rys(s)ligt bra 
ha ha ha 
Dom övriga två matcherna slutade följande:
Ryssland-Kazakstan 6-4
Norge-Vitryssland 5-2 ( spelades i Oslo )
Hmm Kazackerna verkar ganska bra i år.
Förut så hade de redan gett upp matchen mot Ryssland pga storebrorskomplex, men nu verkar det som de kämpar på bra