"Prinsen" stoppas av Villa
VSK-mittfältaren får inte spela i lördagens elitseriematch.
Relaterat
Peter ”Prinsen” Karlsson lånades in till VSK Bandy från Villa Lidköping för drygt en vecka sedan. Sedan dess har 34-åringen spelat två matcher för Grönvitt.
- Det har känts bra. Allt runt omkring med killarna är hur bra som helst. Sedan känner jag väl fortfarande att jag inte får ut allt spelmässigt, säger han.
Karlsson hade innan matcherna mot Sandviken och Edsbyn bara spelat en enda elitseriematch under det senaste året på grund av skador men känner nu att formen är på gång.
- Rent fysiskt har jag inte så långt kvar. Sedan gäller det bara att komma in i spelet ordentligt och ta för mig.
Men i lördagens match mot Villa Lidköping får han inte spela. Där sätter det gamla laget stopp.
- När avtalet skrevs mellan Villa och VSK var de (Villa) tydliga med att de inte ville att jag skulle kunna spela mot dem under grundserien. Så det avtalet gäller och jag får stå på läktaren och vara nervös i stället. Det är jättetråkigt för jag hade gärna spelat och det känns som att jag behöver alla matcher jag kan få för att komma i form igen, säger Peter Karlsson.
Vad tror du om matchen då?
- Det blir spännande. Det brukar alltid bli mycket mål så det tror jag att vi kan förvänta oss. Det blir jämnt men jag tror att vi vinner.
Källa: vlt.se
Kan inte låta bli att skratta 
Villa är rädda för VSK helt klart. Jag hoppas verkligen Victor Engström blir frisk tills matchen så VSK får fullt lag (men en avbytare mindre tyvärr).