Annadagsbandyn
Den är ju tradition så jag tänkte att den förtjänade en egen tråd 
- Västerås SK – Tillberga
- Hammarby – Sirius
- Gais – Kungälv
- Kalix – Vetlanda
- Edsbyn – Bollnäs
- Broberg – Sandviken
- Villa – Vänersborg
Vad tror ni att resultaten kommer bli? Och ärligt talat, stackars Kalix och Vetlanda, det var de som blev över eller?
Jag själv funderar faktiskt på att gå och se den, kompisen har ett par biljetter över och jag har aldrig varit i arenan här (Lidköping).

Fan… får leta upp en vettigare lista då. Fick den från en kompis och googlade lite snabbt för att bekräfta.
Det är lugnt… 

Ok, den här verkar vara den som gäller, den är från Svenska bandyförbundet 
• IK Sirius - Hammarby IF
• IFK Kungälv - GAIS Bandyklubb
• Vetlanda BK - IFK Motala
• Sandvikens AIK - Västerås SK
• Bollnäs GIF - Edsbyns IF
• Broberg/Söderhamn Bandy - Ljusdals BK
• IFK Vänersborg - Villa-Lidköping BK

2
1
1
1
2
1
2
tror jag det kommer bli.

Jag åker inte härifrån heller, det kostar lite för mycket för min del. Synd, för just annandagen verkar speciell…
Visst, jag skulle kunna gå på LAIK - Jönköping, men LAIK är ju ändå andralaget här och har alltid varit, de varvar mellan juniorer som Villa vill ha på tillväxt och gamla avdankade Villaspelare.
Kompisens biljetter är för Vänersborg-Villa, hade det varit tvärtom hade det blivit gratis för min del, men inte som det är nu…
För min del så duger allsvenskan på annandagen då jag inte har nåt annat val.
Man kan väl säga att det blir lite som ett halvderby iaf.

Blir ju halvderby oavsett… LAIK kvalade iofs till Elitserien för ett tag sen, det hade blivit ett riktigt derby om de hade lyckats 
(En kommun på 38 000 invånare, två lag i Elitserien… men det sket sig.)
Och ja, Allsvenskan duger, det är bara det här med att vara andralaget i stan och ta hand om juniorer och avdankade gamla A-lagsspelare jag har något emot. Hade det allsveska laget kommit dit mer på egna meriter så hade det inte varit några problem för min del.
Ja det blir så ibland.

Och så kostnaden då, jag får biljetten till Vänsrsborg-Villa gratis men inte resan, och jag kan gå till arenan i Lidköping men inte till den i Vänersborg.
Sverige är för stort till ytan helt enkelt 
Skulle vilja åka till Uppsala för att se Bajen, men det blir julmiddag med pojkvännens föräldrar den dagen.
Var positiv -må bra
Jag kommer spela in tv-matchen och kolla på den sen efter jag sett Tillberga - Köping 
Tre dagar kvar.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag kanske tar hundarna och promenerar upp på Sävstaås och kollar stämningen före matchen och sen hem till TVn. Hoppas att hundarnas supportertröjor är klara tills dess ;-)
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Det skulle se häftigt ut.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
AnnaKarin, du måste fota hundarna då så du kan visa oss här 
Självklart kommer det bilder. Ska lägga upp en bild på Flames fb-sida också har jag tänkt.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”