Bandy iFokus

Bandy

Etikett: allsvenskan
Läst 424 ggr
[VSK]
0

TB vill stoppa Zocke

Nu hörs kritiska röster mot att profilen ställs mot sin förra klubb. Men klubbens ordförande Stig Tibblin är positivt inställd till att Tobias ”Zocke” Johnsson representerar Köping i annandagsderbyt mot Tillberga.

Relaterat

Annandagsderby i ABB Arena Syd. Största dragplåstret: före detta VSK-stjärnan Michael Carlsson som kommer att göra sin andra match för Köping.

Zocke Johnsson vill också göra sin andra match för Köping på annandagen.
Men VLT kan avslöja att delar av Tillbergas styrelse inte vill att Johnsson spelar matchen.

Spelaren gick från TB till Köping för drygt en vecka sedan – och har dessutom varit sportchef i Västeråsklubben.
- Jag vet inte om jag kommer att spela, det är inte helt klart än. Någon eller vissa i Tillbergas styrelse vill inte att jag ska spela matchen, medan vissa är helt okej med det.
Men du vill spela?
- Jag vill lira, även om det så klart är lite kluvna känslor. Men jag tänker låta klubbarna få bestämma det där helt och hållet om jag ska spela eller inte.
Finns det någon regel som säger att du inte får spela matchen?
- Nej.

Tillbergas ordförande Stig Tibblin hör inte till skaran som är negativt inställd till att Zocke eventuellt ska spela.
- Han representerar Köping nu så då lär han också spela för dem. Jag är positivt inställd till att han ska spela och tror att det kan höja intresset för derbyt. Och framför allt spelar ju även Michael Carlsson i Köping så jag hoppas att många västeråsare tar sig till ABB Arena på annandagen, säger Stig Tibblin.

Källa: vlt.se

Gittan
0

Fattar inte varför det ska bli bråk om detta.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[VSK]
0

inte jag heller.