VSK-profil tar över Köpings IS
Foto: Margareta Andersson
VSK-profil tar över Köpings IS
Anders ”Änsen” Carlsson är den allsvenska klubbens nye tränare.
Relaterat
Köpings IS har haft en tung inledning i allsvenskan norra den här säsongen. På nio matcher har laget bara lyckats ta två poäng och ligger i nuläget näst sist i tabellen.
Nu agerar klubben.
Förutom värvningarna av Michael Carlsson och Tobias Johnsson byter klubben även huvudtränare, och in kliver före detta VSK-målvakten och tränaren Anders ”Änsen” Carlsson.
- Det kommer säkert att bli jätteroligt. Vi har haft ett möte nu och jag fick de svaren jag ville ha. De känns sugna på en förändring och det känns väl egentligen som om det bara kan gå åt ett håll nu, säger han.
Vad vill du göra med laget för att vända det här?
- Framför allt skapa en tydlighet i hur vi ska spela. Nu har jag en känsla av att spelarna inte riktigt vet hur de vill spela så jag ska lägga fram hur jag tycker att vi ska spela och hoppas att de köper det. Det kanske inte blir jättebra på en vecka men om kanske fem veckor kommer det att se betydligt bättre ut.
Vad betyder det att få in en sådan spelare som Michael Carlsson i laget?
- Det hjälper väldigt mycket. Jag inbillar mig ju inte att han ska göra tio mål varje match men han kommer att bidra med mycket trygghet och det blir bra för de andra killarna att få spela med en före detta storstjärna. Han kommer att kunna bidra massor och hjälpa dem med hur de ska tänka. Han har ju varit en av världens bästa spelare så det vore ju konstigt om han inte hade någonting att dela med sig av.
Källa:vlt.se