Carlsson kan göra comeback i Köping

Aktuell för spel igen? Michael Carlsson har en förfrågan från Köping om att göra comeback i allsvenskan.
Carlsson kan göra
comeback i Köping
VLT kan avslöja att Köpings IS jagar Michael Carlsson. Nu kan VSK-hjälten bli aktuell för en comeback.
- Jag ska dit och se på träningen i kväll, säger 40-åringen.
Relaterat
82 A-landskamper. Över 600 mål i elitserien.
Sex SM-guld och ett VM-guld.
Michael Carlssons karriär är ren bandyhistoria.
Nu vill Köpings IS att anfallaren ska förlänga den lite till.
VLT kan avslöja att den allsvenska klubben försöker övertala Carlsson att hjälpa laget kvar i näst högsta serien.
- Jag har fått en förfrågan … de har varit på mig i 1,5 år att jag ska komma ner och spela men det har inte blivit läge. Jag har inte haft tid och sedan gäller det att vara lite smart också. Jag är inte samma spelare som för tio år sedan och vet inte hur kroppen skulle svara på spel. Jag satsar på veteran-SM i febuari, säger Carlsson.
Enligt uppgift till VLT ska VSK-legendaren känna sig för på en träning med laget under måndagskvällen.
Och sedan vara aktuell för en comeback i matchen mot Falun på onsdag.
Men det dementeras av huvudpersonen.
- Det är ingenting som är klart så. Jag ska dit på deras träning i kväll och titta från sidan och se om jag kan boosta grabbarna som haft det lite tungt. Möjligtvis snörar jag på mig skridskorna och värmer upp målvakten.
- Jag har fått en del förfrågningar från klubbar om att ställa upp på olika sätt senaste åren och alltid sagt nej. Och det är fortfarande nej som gäller, men det här är väl det närmsta jag kommit hittills till att hoppa på något, säger Carlsson.
Källa: vlt.se
Frågan är om han hänger med. Svårare ju äldre man blir att komma tillbaka i en comeback. Större skaderisk och svårare att läka skador. En vanlig sträckning kan ställa till problem.
Nä som forward är han inte tillräckligt tränad för helt klart. Men skulle världens bästa Carlsson svara ja till Köping så tror jag nog att det blir nånstans på mittfältet, eller fri roll som gäller.
Spelsinne sitter i länge.
Jag såg Micke i ABB Arena Syd för nån månad sen och han knappast nån ölmage, så han håller nog igång.
Han ska ju spela Veteran-SM med VSK så.
Har ju blivit vanligt inom ishockeyn att 40plussare gör comeback i lägre serier. Men där handlar det nog om sporadiska byten och tempot inte lika högt som i bandyn.
Jag tror t.o.m Hasse Johansson fortfarande är aktiv bandyspelare.
Dock inom div-2 eller nåt sånt (minns inte exakt).
Han måste vara runt 50 nu.
Ja kanske det. Åren går 
Han är född -62 (jag googlade)
Hasse spelar i Enebyberg(div-2)
Då är han 50 precis då.