Bandy iFokus

Bandy

Etikett: elitserien
Läst 298 ggr
[VSK]
0

VSK-Ljusdal söndag 15:00

VSK möter Ljusdal på söndagseftermiddagen 15:00. En match där två poäng är viktiga för VSK om man ska haka på i toppen av tabellen. Ljusdal har spelat ihop 6 poäng såhär långt och ligger på en 12:e plats. VSK har genom de två senaste vinsterna klättrat upp till en 7:e plats i tabellen med sina 12 poäng.

lillis
Stefan ’Lillis’ Jonsson

**Det väntar en viktig och tuff match för VSK imorgon söndag. Hur är känslan inför matchen?
**– Det kommer absolut bli en tuff match, Ljusdal kommer till matchen med bra självförtroende efter två raka vinster, och att vinna mot Vänersborg borta är riktigt starkt.

– Jag tycker att det känns bra, vi har ju pratat om de här sista tre matcherna som viktiga och lite slutspelskänsla kring dem. Vi har väl blandat lite i de här matcherna, senast mot Gais så har vi för lite fart i första halvlek men går sen ut och gör en bra andra halvlek. Matchen mot Motala var inte lätt den heller, det är skönt att få perspektiv när andra lag också har det svårt mot de på deras hemmaplan, de vann senast idag mot Kungälv med 9-5.

**Hur kommer matchen att utspela sig tror du?
**– Det kommer bli en fartfylld match helt klart, Ljusdal är rätt frejdiga i sitt spel så jag räknar med att de kommer att bjuda upp till spel. Vi ska krama ur det sista vi har för att plocka två poäng.

**Hur viktigt är det att vinna matchen imorgon med tanke på att man kan knappa in på lagen i toppen?
**– Det är klart att det är viktigt, framförallt när serien är så jämn som den är. Det tas poäng av varann hela tiden, Motala-Kungälv är ett svar på det. Så kommer det att se ut hela säsongen, så det är klart att vi ska ha två poäng imorgon. Dessutom är det sista matchen innan ett uppehåll på 2,5 vecka, så det skulle vara jobbigt att förlora och sedan ha ett långt uppehåll.

**Vad har ni fokus på imorgon under matchen?
**– Det är vårt offensiva spel, att vi ska få fart på grejerna och det även i första halvlek. Vi kan blåsa på allt vi har med tanke på uppehållet, men det är lättare sagt än gjort såklart.

**Hur formerar du laget?
**– Det blir exakt som mot Gais senast, inga förändringar.

Källa: vskbandy.se

Leffe
0

Övriga matcher

Allsvenskan norra

HaparandaTornio - Rättvik
Kalix - Örebro

[VSK]
0

Idag skall jag äntligen på bandy. -har ju missat två matcher varav den ena pga snöstormen.

Skall bli skoj att se Ljusdal igen. Det enda jag minns är att de hade ganska mkt grönt i sin dress vill jag minnas?

Catwoman
0

VSK hoppas du fick det trevligt och att det blev en spännande och välspelad match.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Det var riktigt kul bandy i andra halvlek.

Jag förstår att Ljusdal vinner matcherna nu.

Hade Ljusdal haft bättre avslut så hade de vunnit matchen.

Nu vann VSK med 5-3.