Bandy iFokus

Bandy

Etikett: elitserien
Läst 497 ggr
[VSK]
0

Lukas Persson och Anders Bruun inför Motala - VSK

Ett VSK i jakt på formen mot ett IFK med gott gry i truppen bjuds det på när den första decembermatchen på Plustjänster Arena ska avgöras på lördag. Hemsidan har pratat med formstarka Lukas och med VSK-försvararen Anders Bruun.

Efter den lite snöpliga uddamålsförlusten borta mot GAIS är det hög tid för IFK Motala att repa mod igen, då laget på lördag eftermiddag stöter på Västerås på Plustjänster Arena. Det är ett lite luggslitet gammalt mästarlag som kommer på besök. "Mesta mästarna" har inte svarat för någon dundersuccé i inledningen av elitserien och gurkorna ligger 9:a i serien. De har vunnit tre matcher, fått med sig oavgjort resultat i två fighter och förlorat fyra. Ett facit som de kräsna Västeråssupportrarna inte kan vara nöjda med.
Som i så många andra lag i bandysverige återfinner vi en IFK-bekanting även i Västerås. Det handlar om försvarsspelaren, #4 Anders Bruun. Bruun fostrades och etablerade sig som elitspelare i IFK men valde att gå till VSK 2002. Hemsidan tar tempen på Anders:
**
Tillbaka på före detta isstadion i morgon, Anders, dina tankar inför det?
**Det är så klart kul, men annars känns det inget speciellt. Det är ju så länge sedan jag spelade i IFK, lämnade ju 2002. Men det är roligt att IFK är tillbaka i elitserien. Det var väl främst under de första åren i VSK som det var pirrigt att spela borta mot Motala. Då hade jag ju fortfarande många före detta lagkamrater i IFK
**Följer du blåvitt?
**Nja, det känns som om jag har fullt upp med mitt. Jag har VSK, jobbet och barnen, men det är klart, lite grann kollar jag i tidningar och så
**Match mot IFK borta, vad tror du om den uppgiften?
**Ja du, vad ska jag säga. Jag har hört att det verkar bli bra bandyväder. Men vi tror på en tuff uppgift i morgon. Vi har ju inte precis rosat marknaden och vi har mycket att rätta till i vårat spel, och det är främst det vi arbetar med. Historiskt sett brukar det alltid vara tuffa matcher mot Motala borta, och vi tror det blir så i morgon också
**Tack Anders, och välkommen "hem" i morgon
**Tack ska du ha

Västeråsanknytning, fast hos lokalkonkurrenten Tillberga, har även vår skarprättare och dunderskytt #6 Lukas. Hemsidan ringde upp en stressad Lukas på fredageftermiddagen:

**Hej Lukas, du verkar ha fått fart på målskyttet?
**Ja, det har ju blivit några stycken nu, så det är väl så
**Hur känns det inför matchen mot Västerås i morgon?
**Jodå, det känns bara bra. Vi måste fortsätta nöta på med det vi ska.
**Ok, tack Lukas
**Tack, ha det bra
Ett Västerås med press att öka poängskörden och i jakt på ett bättre spel, mot ett hemmastarkt IFK i bra form. Det borgar för en god underhållning på lördageftermiddagen, och en titt på VSK:s målskillnad inger ingen skrämselhicka. Laget har släppt in 41 mål hittills, något gurkorna inte är vana vid. Läge för blåvitt att ta två poäng mot VSK? Slut upp mangrant på Plustjänster Arena klockan 15:00 på lördagen. Vädergudarna verkar ordna perfekta förhållanden, och det känns som om det kan bli en bra match. Väl mött då.

Källa: Motalas hemsida

[VSK]
0

För er som inte vet vem Lukas Persson är så kan jag säga att han har selat i Tillberga, och har ett ruggigt skott.