Spelbolagen tror på Villa
– med ett undantag
Spelbolagen tror, precis som majoriteten av elitserielagens tränare och spelare, att Villa Lidköping tar hem guldet – med ett undantag:
– Sandviken är bäst när det gäller och kommer att försvara titeln, säger NordicBets oddssättare Urban Aheinen.
Urban, själv aktiv som bandytränare‚ går emot strömmen när han ger lägst odds (2,75) på Sandviken som mästare. Han tror dock att Villa når finalen.
- Villa Lidköping har förstärkt och breddat laget ytterligare till år men har knappast imponerat under försäsongen och fiaskostämpeln är nära redan nu. Sandviken försvarade titeln i Svenska Cupen och nådde en imponerande semifinal i World Cup.
Spelbolagen är ganska eniga om att Edsbyn och Hammaby är främsta utmanare i toppstriden.
Spela på andra lag än Villa kan alltså ge en slant om man får rätt
Jepp 
Inte bara för att jag känner för Villa, men vore kul om ett nytt lag kunde ta hem titeln. Så jag hoppas på Villa och Bollnäs.
Villa har väl inget guld om jag inte är helt ute och cyklar?
Nej och det är väl inte så gammal anrik klubb heller. Kom ihåg på 80-talet att dom hade en spelare som hette Mikael Arvidsson och att dom alltid ville slå Boltic eftersom det var derbymatcher lagen emellan.
Micke Arvidsson minns jag oxå. -blev han inte tränare sen?
Jag tror det. Som många andra gamla profiler.
Jag vill minnas att han har tränat Villa en gång i tiden.
Jo troligen bor och verkar han i Villa 
=)