Herr-VM: Segertåget fortsätter
Sverige vann tredje matchen mot värdnationen Kazakstan med 9-1. Efter 11-0 mot Norge och 12-0 mot Finland blir matchen mot Ryssland viktig. Vinst där och Sverige spelar sannolikt finalen om inte Finland klappar ihop i sin match mot Kazakstan.
Kan knappast vara bra för sporten att det är "bara" Sverige och Ryssland som gör upp om guldet nästan hela tiden.
#1 Nej det är lite "innebandysyndrom". -Inte nog med att Sverige och Ryssland oftast regerar, det är inte bra med resultat som 19-3, 16-2 osv.
På Torsdag börjar VM för Sverige. Då blir det tuffare och det märktes redan idag mot "kazzarna"
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Hur kunde Sverige spela å dåligt att de släppte in ett mål mot Kazakstan
Ärligt talat så visst är det illa med dessa utklassningssiffror, men vad jag kommer ihåg så var det så i hockey också en gång i tiden. Det måste ju börjas någonstans och någon gång. Det är ju inte heller roligt med ett VM bestående av Sverige, Ryssland och Finland. Då föredrar jag dessa stora siffror och hoppas att dessa bläbärsländer lär sig och blir bättre i en framtid
Ännu en lek på isen. Tänk om Sverige hade varit bättre på hörnor, då hade det säkert blivit 20-0 och hade det varit för 10 år sedan, då fler hörnor gick in, så kanske det hade blivit 25-0 eller mer…haha, man kan alltid leka lite med siffrorna iaf
Imorron blir det motstånd….
Värmland"
Ett insläppt mål på fyra matcher är riktigt bra..
Ja det är riktigt bra!
Värmland"
För det är svårt att hålla nollan i bandy. Har inte sett några av matcherna.. Kanske inte motståndarna haft så många hörnor eller saknar skyttar.
Ja precis, för även om motståndet har varit dåligt så borde det ju ändå bli mer insläppta mål. Nä, dom har inte haft så många hörnor och sen så har dom inte kommit upp i banan…..Sverige har spelat mycket bra defensivt också
Värmland"
Men ryssarna har gjort mycket mål så dom gör nog några stycken i morgon tror jag.
Oh ja….det är jag säker på. Risken finns t.o.m att dom slår Sverige….dom är flera klasser bättre än de andra lagen (om man inte räknar Sverige då alltså)
Så imorron kommer det att bli en helt annan match…
Värmland"
Och förlorar vi så är risken stor att det blir ett helt annat Finland i semi. Har för mig vi slog Finland rejält i ett VM en gång i gruppspelet , för att sedan åka ur mot dom i semin.
Ja, det finns en viss risk för det.
Värmland"
I VM 2004 vann Sverige med 7-1 och sedan möttes dom i finalen. Finland vann VM-guld genom 5-4 i sudden death.
Jag måste ärligt säga att jag har lite svårt att uppskatta dessa framgångar i Bandy-VM och ranka ett VM-guld väldigt långt ner på listan om man skulle ranka samtliga VM. 
Laban - Jag också, för att det är liksom för lätt och om man kolla på själva matcherna i sig så är det ju ingen spänning alls…men det är klart roligt att se många mål förståss och till rätt lag. Risk för underskattning kan ju bli stor nu inför finalerna och ryssarna idag!
Värmland"
En sak till som slagit mig med. Matchtiderna…
Matcher på morgonen när de flesta jobbar. Ja det är inte mycket att göra åt egentligen. Tiderna drabbar alltid någon. Visst är det tråkigt med dessa ojämna matcherna. Enda spänningen är blir det mer än 10 mål eller når vi 20.
Men det måste börja någonstans om bandyn ska gå vidare och kallas VM. Kanske svenska och ryska tränare hos blåbärsländerna, men dessa länder kanske inte har så mycket pengar att lägga på bandy. Läste om Sverige och hockeyn i början. Sverige skickade bandylag till hockeyturneringar
Men Norge har gått rejält bakåt om man jämför med Sverige och Ryssland. Dom har tagit några brons och tagit ett silver vill jag också minnas.