Hallar eller inte?
Visst är det väl en fördel med att både spela och titta på bandymatcher i en hall när vädret inte är så bra. Men jag tycker ändå att bandy ska spelas utomhus, det är en tradition….så har det ju alltid varit ända från början. Vad tycker ni??
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag tycker också det är en tjusning med utomhus och att det spelas i små byar. Hoppas bandyn får leva kvar på landsbygden. Sedan kanske hallar ändå i framtiden är att föredra då milda vintrar innebär blåst och regn 
Jag håller med #1 i hans resonemang. Dessutom har hallar den fördelen att man även kan få elitbandy på ställen där det knappt finns nån alls idag, som till exempel i Skåne.
Jag kan sakna utomhus spel då man längtar efter lukten av grillade bamsekorvar och lukten av glögg. Sen så kan man ju ta en cigg när man behagar utomhus.
Men det är rätt skönt med hall då det är -15 ute och snöstorm 
Ja man kan ta ett bloss när man vill, det är bra…..men lukten av grillkorvar får mig bara att dregla..haha
Laban - jo du har en poäng där…..då kan ju söderlagen också ha en sportslig chans…
Värmland"
En annan fördel med att spela utomhus är att dom kanske inte visiterar portföljen 
Så sant, så sant 
Hahaha…..precis….det slinker in en hel del starka drycker på Arena Heden
Det roligaste var när Gais spelade på Ruddalen, när dom lirade i Allsvenskan och i ettan. Då var det några som brukade sätta ut öl på kylning i snövallarna runt planen och ibland var dom väldigt givmilda, så om man ville ha en öl så var det bara att ta en..hehe
Snacka om öppet!!
Värmland"
Själv så föredrar jag nog varm dryck….kaffe med lite starkt i eller glögg vid jul!!
Värmland"
Kan berätta en sann historia som hände när jag var och såg Bollnäs - VSK.
Det var vinter och ganska kallt.
Bakom oss så stod en originalare och pimplade ur en flaska wirre.
Vid paus så stod gubben och vinglade och kisade (ismaskinerna hyvlade isen) och gubben frågar nån vad det står.
Då säger en: det är paus, det är ismaskinerna.
ha ha ha 
Hahahaha
….undrar om han nånsin såg bollen överhuvudtaget!!
Värmland"
Nä det tror jag knappast han såg bollen. Tror man att ismaskinerna är spelare så… he he
Tänk på den tiden då det inte fanns några ismaskiner och man var tvungen att skotta eller skyffla bort snö ibland innan matcherna. Och som tur var så var det kalla vintrar på den tiden eftersom man spelade på sjöis. Var oftast riktiga hårdingar, på sommaren spelade dom fotboll och på vintern bandy. En del spelade även ishockey vid sidan av bandyn 
Det måste ju ha blivit lång halvtidsvila om det behövdes skottas emellan
I gamla Gais så lirade många både fotboll, bandy och fotboll….samma sak var det i Frölunda. Jag har en bild i en tidning där Gais lirar bandy i kavajer och slips..hehe!!
Värmland"
#13 Jo men det var för dom hade bråttom till banketten efteråt
så slapp dom byta om
Ja precis
Värmland"
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Ja vem minns inte goa Rocklunda på härliga 90-talet 
Va det 3500 som stod å sjöng?
#17 Kan bara hålla med 
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#17 Den kören hade nog Kjell Lönnå gillat 

Det är juhe inte för inte VSK klacken vart utsedd till sveriges bästa klack under 80/90-talet 
Varje match, hemma match.
Jag saknar den tiden nåt så fruktansvärt.
Har följt VSK sen -88
Samma här, och va en av galningarna som tog supporterbussen till Kalix.
he he min rygg skulle aldrig palla en sån resa.
Mycke pilsner, glögg och skönsång så gick det 
Fredagen den 14 januari 1994 gjorde Västerås SK:s supportrar en av de mer spektakulära supporterresorna i Sveriges sporthistoria, då ett 50-tal supporters satte sig i en buss som lämnade Västerås för färd mot Kalix, där Västerås SK:s bandylag spelade i en för dem ganska betydelselös match borta mot Kalix Nyborg BK i omgång 12 av totalt 14 i Allsvenskan norra 1993/1994. Därefter reste man hem igen, då få var villiga att betala hotell, och cirka 200 mil i buss hade avklarats. På tröjorna stod "Jag var där Kalix 14/1-1994" på framsidan, och på baksidan "96 mils färd till samernas värld".
Text källa: Wikipedia