Broberg/Söderhamn - Bollnäs
1 - 3 i halvtid. Matchen började kl åtta.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Lite väl mycket fulspel vilket kan ses på många utvisningar. Hittar ingenting om isen men vi har haft 10 grader varmt idag så den kanske inte är den bästa.
Anna-Karin
Rapport från Fredrik Mix via HelaHälsingland:
Halvtid på Hällåsen och Bollnäs leder med 3-1 efter Juho Liukkonens sena hörnmål. Serieledarna har varit hetare i straffområdet och bättre på att utnyttja sina chanser jämfört med Broberg. För spelmässigt är det hemmalaget som haft en litet övertag, men inte lyckats nära mål. Joel Edlings friläge är det bästa exemplet på det. Isen som var det stora samtalsämnet innan matchen håller fantastiskt bra. Spelarna har inte haft några som helst problem med att passa bollen efter isen.
Anna-Karin
Anna-Karin
20 minuter in i andra halvlek leder Broberg med 4-3. Utvisningar haglar. Bollnäs har 7 x 10 min och Broberg nåt liknande i utvisningar. Före denna match hade Bollnäs totalt 30 min utvisningar så publiken undrar om det verkligen är så fult spel eller om domaren fått "blåskatarr". Inte ofta det blir slagsmål i bandy men det är det visst nu. Flera som fått 3 x 10 och åkt ut resten av matchen är det också.
Anna-Karin
Det är ju derby
5 - 3 och det är inte det minsta underbart - så det så!!
Anna-Karin
Det är Broberg som gäller när Selånger inte är med
Jag gillar dig ändå Leffe och jag är van vid klyktattare, min mor är från Sundsvall.
Matchen slutar 5-4. Bollnäs kom igen bra på slutet men nådde inte riktigt fram.
Anna-Karin
Vilken härlig kväll!
Broberg vinner
Timrå vinner - HEMMA dessutom
En underbar fredagkväll