En titt i portföljen
Här kan vi skriva ditten och datten, väder och vind, god eller dålig morgon och så vidare
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Barnen sitter och äter frukost. Jag sitter vid datorn och gubben får sova ut. Det behöver han. En bra helg till er alla.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Så det var din tur att gå upp tidigt idag?
Nu ska man iväg och jobba igen. Den här morgonen har jag blivit serverad frukost av sambon. Det är fredag idag så ta det lugnt.
Igår tö, idag -11. Snacka om halt ute nu. men jag kommer sitta inne och titta på skidor.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Det är måndagmorgon en mörk januaridag. Ljuset är sambon som gjort iordning frukosten åt mig och sitter mittemot och gäspar. För mig väntar jobbet och för henne barnen och deras bus.
Kör lugnt i halkan.
Härlig sambo du har som gör frukost åt dig.
Väl mött, Tatsja
Semester..Ont i ryggen…varit på inskolning av dottern på dagis!
#7 Hoppas du är bättre idag.
Själv tycker jag det är ett mörker med mörker ute och jag vet att jag ska ut och köra och sladda fram till jobbet. Det går om man tittar långt långt framåt se ett litet ljus. Sommaren har nu kommit en dag närmare sedan igår.
#8 Hoppas du kör försiktigt!
Här hemma har jag precis tänt brasan och ordnat frukost åt barnen. En trevlig dag önskar jag er alla.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu varnas det för minusgrader och lätt snöfall. Efter allt töande så fryser det på och blir snorhalt ute.
Väl mött, Tatsja
#10 Då gäller det att ta det lugnt. Jag kommer att ta det lugnt. Inget speciellt sker idag för min del
Nu är minstingen i skolan. Sonen ska plugga hemifrån. Jag ska ha städdag idag har jag tänkt mig. Ha det bra från mig till er.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag ska till MJ Hobby och titta lite
Sitter hemma på en mjuk kudde sedan jag halkat två gånger i går och satt mig på baken.
God morgon till en ny vinterlördag. Jag har arbetat i natt och ska nu snart hoppa ner i min säng. Ska först bara dricka en kopp varm te.
Hoppas ni får en trevlig lördag och ta hand om er.
En natt har blivit dag. Nu är det söndag och jag går mot två dygns ledighet. Funderar på att gå på bio och se en film i kväll.
Ha nu en bra dag allihopa.
Söndag idag ja och imorgon börjar man slitet igen!*suck* Hoppas ni får en fin dag iaf:)
Gubben är på jobbet. Lillflickan är hämtat av skolskjutsen. Så här ska nu städas. Sedan ska det pluggas med sonen, som nu varit hemma från skolan en längre tid på grund av sjukdom. En trevlig dag till er alla.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Morrn morrn..hemma idag med sjuk sambo och dotter!
Var och tog prover igår inför läkarbesök i nästa vecka.
Körde mitt barnbarn till dagis och hon tog tag i rullatorn och sa att hon skulle hjälpa famma, det är halt. Hon är för go'
Väl mött, Tatsja
#20 Hoppas proverna ger positivt resultat.
Mina planer för dagen är att åka till hobbyaffären och titta och drömma bort i modelljärnvägarnas drömmar samt köpa skarvjärn och plastlim
Sköt om er
#21 Det återstår att se på måndag.
Förköp dig inte.
Jag ska iväg och handla idag. skönt pensionen kom. Det börjar gapa lite tomt i skåpen
Väl mött, Tatsja
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sitter just nu och lyssnar på dom fyra årstiderna av Vivaldi..den är väldigt skön!
Vilken tycker du är bäst. Själv håller jag på våren
Väl mött, Tatsja
Lite svårt och välja ut nån..tycker allihop är bra:)
Sommaren.
ag ska ut på promenad. Sedan blir det en matbit. I kväll väntar arbetet igen.
Blev väckt i natt av en sjuk dotter, som stod vid min säg och sa: "mamma jag mår illa" och sedan kräktes hon. Nu ligger hon i min säng och sover.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Dagen har varit lugn. Soligt och härligt.
Var positiv -må bra
Nu har man två magsjuka gubbar att ta hand om. Tänk vad de kan vara gnälliga och jobbiga.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Och du får trösta dem.
Inga kan ju vara så sjuka som killar. Sen när vi är det, ska hemmet i alla fall skötas.
Hmm. Hur går det ihop?
Fast vi kvinnar är nog av ett segare släkte.
Sänder hälsningar i alla fall till dem och hoppas de tar hand om dig,när du ligger där.
Väl mött, Tatsja
#32 Jamen det är väl klart att det ska skötas iaf?
Och vi blir ju sjukare än er..så är det bara..ligger i generna tror jag!
#33 Tänk om ni kunde ta hand om oss som vi tar hand om er. Vilken lyx vi skulle ha
Väl mött, Tatsja
#34 Jamen ..det gör vi ju! Eller ja..en del av oss iaf
Kanske en del, men många tar oss kvinnor för givet. Speciellt den äldre generationen, som jag tillhör.
Då skulle maten stå på bordet när maken kom hem. Sen kvittade det om man själv låg i lunginflammation och 40 graders feber.
Väl mött, Tatsja
Ja så var det nog då…tur det har ändrat sig lite iaf.
Nu ska jag ta hand om mig och gå och sova. Ha en bra dag ni andra.
Ännu en arbetsnatt avklarad. Nu blir det två dygns ledighet, men först väntar sängen. Ha en bra söndag.
Nu har en vecka gått i februari. Det började bli lite härligt väder med sol och värme. Våren kanske - nejdå vintern tog bara en liten paus, välbehövlig för den har jobbat hårt denna vinter. Nu är den här igen.
Snart VM i alpint och andra skidor.
Väl mött, Tatsja
Visar dom VM på Tv:n??
Här är till och med fönstrerrutorna vita av snö. Folk går utanför i varandras fotspår på gångbanan
Det är underbart med lite skidväder!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ja det är underbart med lite skitväder!
Äntligen helg iaf även om det viner runt knutarna…ha en fin kväll allihop och mys järnet i värmen!
Jag gläds för barnen, som kan åka pulka och skidor, värre för oss handikappade. Men barnen behöver få lite vinterminnen som en annan har.
Väl mött, Tatsja
Gud vilken lördagkväll. Ligger på soffan hos en vän. Har sovit där över natten och sedan legat hela dagen och kvällen med huvudvärk. Gud vilken dålig lördagkväll.
Var positiv -må bra
#47 Krya på dig!
#47 hade du Ågren på besök? 
Väl mött, Tatsja
I dag slapp jag göra middagen. Gubben ringde från jobbet jobbet och sa: "Hitta på något att göra för nu ska jag göra middagen idag". Så nu sitter jag här vid datorn och väntar på den färdiga maten. Det luktar underbart gott från köket.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ska upp och ta stygn idag.
Väl mött, Tatsja
Idag sista kvällsjobbsdagen…börjar kl 1. Ha en riktigt fin dag allihop..
Det sista snickaren sa innan han gick för helgen, var att jag nog kan ta min första dusch i den forna garderoben. Ska bli skönt att slippa dessa jobbiga 13 trappsteg
Väl mött, Tatsja
God morgon till vinterkylan. För mig väntar några timmar i en varm, skön och mjuk säng. Hoppas ni får en bra dag och ta det lungt.
-24 och det snöar. Knäppt eller hur. Stora flingor också. Jag ska se skidor i dag. VM i Oslo startar idag.
Väl mött, Tatsja
God morgon alla. Här sitter jag nu med en kopp rogivande rött te. När den är uppdrucken är det dags att krypa ner i den sköna sängen och sova några timmar. Hoppas ni alla får en trevlig dag och ta det lugnt och försiktigt.
Nu är det en ny månad. Tänk vi är inne på den tredje månaden år 2011. En sak är helt klar och det är att tiden står inte still och att tiden som gått kommer inte tillbaka.
Hur som helst vintern har kommit en dag till närmare sitt slut, vilket innebär, hoppas jag, att en vacker härlig sommar närmar sig.
Hoppas ni får en bra dag och ta det lugnt och försiktigt i tillvaron.
Toppenväder idag. Sonen och jag tog en skidtur i skogen. Det är en härlig avkomling vintertid. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hoppas det blir lika fint väder idag som igår, men det är väl att hoppas för mycket. Katterna njöt lika mycket av solen som jag. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Här är det molnigt än så länge. Nackdelen med solsken är att man ser hur smutsiga fönstrerna är. Allt byggdamm ligger också här och solen skvallrar när den kommer. Suck. Undrar om det blir jag själv som får städa här?
Väl mött, Tatsja
God morgon till en uppåtgående sol. Det ser med andra ord bli en vacker dag. Det blev en långt arbetsskift i natt. Med andra ord så kommer jag nu sova bort det fina vädret.
Hoppas ni får en givande söndag.
Attans skit..jobb imorgon och nästa vecka jobbar jag tackolov bara måndag sen är jag på kurs 4 dagar!Härligt värre…
Vilken härlig söndag med mycket skidor. Vasaloppet var en rysare. Tänk att komma igen och vinna efter att ha brutit en stav. Jag satt som på nålar här hemma
Väl mött, Tatsja
Tänk att det nu gått över en vecka i månaden mars tecken. Mars den månad när vintern sakteliga går över i vår. Bandyslutspelet pågår. Snart kommer de första vårtecknen att synas. Hästhoven kommer snart säga "tittut här är jag" Det börjar spritta i kroppen hos våra djur och kanske hos oss också.
Nu börjar påtandet i trädgården också.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
I dag gäller en långpromenad, sedan blir det en utekväll i kväll. Hoppas ni får en trevlig dag.
Till helgen börjar fotbollsallsvenskan! Är det en tillfällighet eller har ansvariga på fotbollsförbundet planerat vädret. Det kommer ju då att bli 10-14 grader varmt. Den värmen kan man inte tänkas infinna sig redan till dess om man känner temperaturen idag.
Sköt om er
Här ska det bli 19-20 grader idag. Hoppas min parksoffa är ledig. Ut i solen med termos och smörgåsar. Hoppas ni får en trevlig påskdag.
Nu är det dags att skriva till fingrana värker! Mycket jobb at gå igenom det är bara roligt!!!
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Nu är man ledig några dagar så nu kommer väl kylan. Ska hjälpa sambon i tädgården med lite snickerier.
I dag har det varit långpromenad och sedan lite meditation på min parkbänk. Hoppas ni haft en bra dag också.
April och vi har väder som brukar komma under majmånad. Vart försvann våren och vad kommer vi att få för sommar egentligen?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu har de varit och hämtat min elrullstol för reparation när den kommer tillbaka ska jag ge mig ut i solen
Sköt om er
Här är det fullt arbete i trädgården idag. Jag påtar och sambon snickrar.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Fullt upp alltså. Jag sitter och njuter på balkongen i solen
Lugn och ro - barnen är i skolan efter påsklovet
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag ska kolla hockey-VM nu
Konstigt - nu har det blivit aprilväder.
Nu har jag vaknat efter att halva natten suttit på toaletten och det har sprutat båfe nedtill och upptill. Nu mår jag redan bra, men trött.
Sköt om er
Kom lilla vind kom för jag ska jobba i trädgården i denna värme.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag tänker ge mig ut i solen ett tag
Barnen ivägskickade till skolan. Sambon på jobbet. Själv tänkte jag jobba i trädgården samt göra storstädning inne, men gud vad det är kvavt.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Här sitter man med världens huvudvärk och tycker synd om en själv. Jag hoppas ni har en bättre dag.
Det ser ut att bli regn vilken sekund som helst. Tänkte jag skulle få slippa vattna trädgården en gång i alla fall.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det ser ut att bli regn vilken sekund som helst. Tänkte jag skulle få slippa vattna trädgården en gång i alla fall.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Snart ska man till arbetet för ett nytt arbetspass.
Nu är man uppstigen efter nattens arbete. Ska ut en stund och få mig en matbit. Hoppas ni får en trevlig lördag.
Nyss uppstigen och konstaterar att det ser blött ut ute. Nu är det bara att vänta på hockeyfinalen på teven.
Sköt om er
Norges nationaldag och jag ska nu på morgonen till läkarmottagningen och bli av med lite blod
Sköt om er
God morgon på er och hoppas ni får en bra dag. Solen skiner redan här. Nu ska jag i säng några timmar sedan gäller solen och parksoffan. Ta hand om er.
Nu är det snart dags att ge sig iväg för att göra gångtest hos sjukgymnasten
Sköt om er
Oj vilken rolig dag det blir idag. Hela övriga familjen ligger i maginfluensa. De har fått maginfluensa. Hoppas ni får en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hoppas de mår bättre nu och att du klarat dig.
En härlig dag, men kanske lite blåsigt. Ska i alla fall sätta mig på min parksoffa och fundera på om jag ska gå på bio i kväll eller ej.
Snart är maj-månad slut. Sedan ska väl sommaren vara här på allvar. Tänk solen och regnet kommer att dela på dagarna, men jag hoppas de kommer överens - sol på dagen och regn på natten.
Hoppas ni får en bra dag i dag.
Sitter och kollar på om det ska bli sol eller molnigt ute. Just nu är det mest moln
17 dagar kvar innan jag slutar på jobbet!
Ett besök i vampyrerna näste är planerat nu på morgonen. Då blir man av med lite blod igen. Vädret verkar blåsigt och ostadigt.
Sköt om er
Uppstigen lite för tidigt, men nu är det bara att se till att man får något i magen. Hoppas ni får en bra dag.
Jag trodde jag skulle slippa maginfluensan när jag inte blev sjuk medan övriga familjen låg sjuk.
Lite glädjande med influensan - nu kommer jag i bikinin.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det råder krig på himlen mellan sol och moln. Fast det är varmare idag och risken för regn är väl minimal. Hoppas ni har en bra dag.
Jaha då är det dags att ge sig i väg till arbetet igen efter en slöande dag.
Jag har legat och halsovit till halvtre idag. Tänk hela dagen har gått
I dag är det Elitloppet på Solvalla. För första gången på många år är det inte perfekt väder. Blåsigt hela tiden, sol och moln kommer och går - ja solen står förstås still
Sköt om er
I dag är det sista maj och vädret vet inte om det ska vara vår eller sommar. Med andra ord ostadigt. Hoppas ni får en bra dag.
Vaknade till en solig dag. Nu kommer parksoffan få ett besök av mig. Hoppas ni får en bra dag.
Tänkte också ge mig ut i solen
Ska åka in till jobbet. Måste göra i ordning en del saker som jag inte kan göra hemifrån. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag ska nog ut i solen så småningom. Sköt om er
Vilken härligt varm dag det var och dessutom var man ledig. Vi solade vid sjön större delen av dagen medan sambon var på sitt jobb.
Idag får jag vara med också.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag tänkte ta elrullstolen och ut för att fota. Funderar på fåglarna vid Lötsjön i Sumpan
I dag ska jag göra så mycket så det blir inget gjort. Hoppas ni får en skön dag.
Nu är jag ledig två dygn. Härlig känsla. Hoppas ni får en bra dag.
Barnen i skolan. Sambon på jobbet. Själv ska jag in till mitt jobb och avsluta veckans hemarbete. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag sitter här med ont i munnen. En tand gick av i går kväll. Väntar på att tandläkaren ska ringa
God morgon till en förhoppningsvis härlig och trevlig lördag. Hoppas ni får en bra dag.
Vi har en barnfri helg. Barnen är hos sin mormor och morfar. Så nu ska vi mysa för oss själva en hel helg.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Här skiner solen på en klarblå himmel. En liten svag bris och grenarna rör sig. Det kommer att bli en lugn dag idag - tror jag
Sköt om er
Vart försvann solen? Jag som planerat att rulla till Hagaparken och titta på folk. Får väl sitta hemma istället och titta på film.
Sköt om er
Då tråden blivit så lång har vi gjort en ny. Den nya hittar du här
Var positiv -må bra