Etikettelitserien
Läst 455 ggr
AnnaKarin
2016-02-19, 12:31

Låt slutspelsfesten börja

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

VSK
VSK 
2016-02-19, 13:05

Intressant att ta del av experternas tips.

Får jag gissa så går slutspelet vidare till semifinal så här.

Västerås SK - Vänersborg 3-2 i matcher
Sandviken - Hammarby 2-3 i matcher
Villa - Vetlanda 3-1 i matcher
Bollnäs - Edsbyn 3-0 i matcher

Hur tänker jag här då?

Västerås SK är rätt nedtränade och många spelare har varit anonyma sista tiden. Dock kommer formen komma under kvartsfinalerna. Därför en femte och avgörande match hemma i ABB Arena Syd.

Hammarby har haft mkt problem med skador, och deras största problem på slutet har varit den sparkade tränaren. Nu har laget två nya tränare i form av Stefan X:et Ericsson och Anders Östling. Båda dessa herrar var giganter på plan som aktiva, och Anders Östling har en del års erfarenhet som tränare oxå. 

Dessutom så har inte Sandviken imponerad speciellt mkt med tanke på deras kaliber i anfallet. Och nu är Christoffer Edlund skadad, och det är väl ingen som vet hur länge han blir skadad och i vilken form han kommer komma tillbaka i.

Villa har imponerat rejält den här säsongen. Grymt försvar och giftiga anfallare och mittfällt. Lär ju knappast bli sämre med en spelsugen herr Magnus Muhren i laget. Han får bättre och bättre tempo och uthållighet för var match som går. Villa besitter helt klart en väldigt bra taktik som jag tror kan lura upp vilket lag som helst på läktaren om det så vill.

Bollnäs har imponerat grymt sista halvan av grundserien och bör knappast ha problem med ärkerivalerna 3-4 mil västerut. Det enda som kan oroa är hur länge Bollnäs form sitter i, och har de en växel till att ta till?  Samtidigt så skulle jag vilja påstå att en skada/förkylning på Daniel Berlin eller Per Hellmyrs kan avgöra SM-final eller inte. 

Antagligen så kommer jag få alla fel i antal matcher, men det är ju det som är så spännande med den här sporten. Inget är skrivet i sten hur det kommer att gå.

Får jag sia bara för skojs skull om vilket lag som vinner SM-guld i dags datum (dagsformen) samt sätta procentchans på de så kommer det se ut så här av de lag som just nu kommer gå vidare enligt min profetia ovan. Dock så är det rätt meningslöst då antagligen alla lag kommer växla upp ett eller kanske två snäpp till.

1. Bollnäs 40%, Villa 40%
3. Västerås SK 15%
4. Hammarby 5%

34 titlar: 20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen.
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här.

Leffe
2016-02-19, 14:35
VSK
VSK 
2016-02-19, 14:39

🎧

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här.

AnnaKarin
2016-02-19, 16:30

Jag tror inte att det blir så lätt för Bollnäs mot Edsbyn, 3-2 i matcher.

Anna-Karin

VSK
VSK 
2016-02-19, 16:32

Börjar du bli nojjig? 😃

AnnaKarin
2016-02-19, 19:15

Börjar?

Anna-Karin

VSK
VSK 
2016-02-19, 19:20

😂

VSK
VSK 
2016-02-19, 19:20

Lugn å fin nu AK.

VSK
VSK 
2016-02-19, 19:27

Leffe de kommer igen med bravur sen när de har hall och inte drar på sig så mkt skador.

Upp till toppen