Annons:
Etikettelitserien
Läst 318 ggr
[VSK]
2016-02-15 17:21

Så ser tränaren på VSK-utvisningarna

"VSK-jakt på att komma i kapp Villa i ABB Arena.
Då drog Grönvitt på sig fyra utvisningar - under en avgörande period.
 - Jag tycker nog inte att vi tappar humöret, säger assisterande tränaren Johan Ganebro.

David Karlsson satte 3-2 på hörna i 53:e minuten för Villa Lidköping iseriefinalen.
Grönvitt var med i matchen - men drog därefter under loppet av en kvart på sig
så många som fyra utvisningar. Med stundtals tre VSK-are i utvisningsbåset kunde Villa ta sig igenom hemmalagets försvar relativt enkelt.

 - Det är en period som avgör ganska mycket. Vi spelar med för få spelare på planen och det sätter sin prägel. Vi får slita hårt och kommer inte in i spelet, säger assisterande tränaren Johan Ganebro.
 - Vi får inte i gång det utan det tar tid, fram till slutet av matchen vilket är en period där vi fysiskt är starka, men då får vi inte till avsluten".

Läs mer här >>> http://vlt.se/sport/bandy/1.3558861-sa-ser-tranaren-pa-vsk-utvisningarna

Så här tycker jag som åskådare till matchen:

Jag vet ju att det kan vara lite känsligt att skylla på domarna, för det är lätt att få en stämpel som dålig förlorare. Så vitt jag vet så har jag aldrig blivit sur nån gång där Västerås SK har förlorar för att de varit ett sämre lag. Jo, sur på Västerås SK har jag varit ett antal ggr. Sur om de inte gått in 100% i en match. Sur för att de kan ha underskattat ett lag osv.

Men aldrig sur för att motståndarna har varit bättre och vunnit rättvist.

Så hur var matchen igår då? Jo, jag tycker att Villa var otroligt bra långa stunder. När de spelade som bäst så tycker jag faktiskt de dominerade bollinnehavet och spelet. Dock inga mål gjorda då, och det är ju det som räknas.

Dock så förstår jag inte huvuddomare Ulrik Bergman. Det är helt okej om man sätter sin prägel på matchen. Antingen så tillåter man ett tufft spel eller inte, men det skall gälla båda lagen och inte ett.

När Västerås SK åkte på 4 st utvisningar på en kvarts speltid, så innebär det att Västerås SK spelade med tre man utvisade samtidigt, och två man utvisade samtidigt än längre stund.

Villa lyckades göra två mål medans de grönvita satt på botbänken. Det finns inget lag i Sverige så kan spela jämnt med Villa med så många gubbar borta under så pass lång tid.

Jag såg Ulrik Bergman släppa ett antal utvisningar till Villas fördel. Flera ggr blev VSK:are överkörda av Villaspelare. Inte en enda åtgärd av domare Bergman. Bergman valde dock att ta två kompensationsutvisningar i matchens slutskede på Villaspelare, men då var det redan kört. Sen räckte det med att en VSKare petade på en Villaspelare så blev det utvisning direkt.

Jag kan inte säga att Västerås SK hade vunnit om Ulrik Bergman hade gjort sitt jobb, men däremot så kan jag säga att det hade blivit en otroligt spännande och jämn match.

Jag brukar sällan klaga öppet på domare, men idag så kändes det som ett rätt tillfälle.

Jag hoppas verkligen att Domare Ulrik Bergman aldrig mer gör en lika urusel insats som igår.

Annons:
Leffe
2016-02-15 21:37
#1

Verkar som domaren inte hade sin bästa dag

[VSK]
2016-02-15 21:45
#2

#1

Så kan man säga faktiskt.

Upp till toppen
Annons: