Etikettelitserien
Läst 309 ggr
VSK
VSK 
2016-01-19, 12:04

Kylan stoppar Kalix–Broberg – matchen kan flyttas

Till Söderhamn.

Kylan stoppar onsdagens möte mellan Kalix och Broberg i Norrbotten.

Enligt Norrländska Socialdemokraten kräver nu Svenska bandyförbundet att matchen ska spelas i Söderhamn.

– Blir det så har jag tappat allt förtroende för den här sporten, säger Kalix tränare Mats Rönnqvist till nsd.se.

Läs oxå: Kalix tvingas att flytta morgondagens hemmamatch mot Broberg – till Broberg.

Och detta utan någon ersättning.

Nu sågar Kalixtränaren Mats Rönnqvist förbundet.

http://nsd.se/sport/kalixtranaren-stora-sagning-av-forbundet-9805195.aspx

34 titlar: 20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen.
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här.

Leffe
2016-01-19, 15:16

Jag förstår honom till 100 procent. Det går inte få fram ett nytt datum då allt är fullbokat. Varför är det då fullbokat? Jo för att lagen i söder inte kunnat spela på grund av värme. Till dessa lag fanns det datum. Nu handlar det om ett norrlandslag och vinterkyla och se då går det inte. Uruselt av Bandyförbundet

VSK
VSK 
2016-01-19, 15:17

Och därför vill vi nu se bandyhallar runt om i landet från norr till söder.

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här.

Leffe
2016-01-19, 15:18

Jovisst, men nu har vi inte det i detta land där politikerna tycker att bara en liten del av Sverige ska kunna spela bandy.

VSK
VSK 
2016-01-19, 15:26

Handlar inte bara om elitbandy. Handlar en hel del om skolungdomar och idrott. Därför tycker jag att staten skall gå in och sponsra dessa byggen.

Leffe
2016-01-19, 15:28

Statens pengar går ju till annat. Höga löner till politiker till exempel

VSK
VSK 
2016-01-19, 15:35

Ja du Leffe, jag skulle kunna räkna upp en hel del sinande hål där pengarna hade kunnat tagits ifrån, men det tänker jag inte göra. 

Det handlar ju inte enbart om en hall för ett elitlag som huserar utomhus. Det handlar inte enbart om en flådig hall som varumärke. Jag tänker mer på alla dess spelare som får massor med skador pga dåliga förhållanden. Man behöver inte gå tillbaka så hemskt många år i tiden för att se hur många elitspelare som drog på sig massor med ljumskskador.

Vad skador kan orsaka förutom just på spelarna ser man i tabellen. Just nu tänker jag på Broberg. Hammarby har haft massor med skador den här säsongen. Men de har så pass bra trupp så de ligger högt upp. Men några skador till så….

Detta pga tungåkt is.

Upp till toppen