Bandy iFokus

Bandy

Etikettelitserien
Läst 441 ggr
Ing-Marie
0

Grönvita segerförklaringen

VSK Bandy körde över TB Västerås i derbyt på Annandag jul. Efteråt förklarade skyttekungen Jonas Nilsson varför Grönvitt tog hem det.

Du kan läsa vidare här Vestmanlands Läns Tidning

[VSK]
0

Med tanke på att VSK fick två mål bortdömda, missat en straff samt domaren missade en solklar straff när VSKare blev neddragen ett par meter från mål, samt att de mest bevakade i andra,  och inför match tre viktiga spelare borta (fjärde försvann ju i matchen pga skada) så måste man vara mer än nöjd.

Dock så tycker jag lite synd om spelarna i Tillberga, för de är bra. Vissa väldigt bra. Ny tränare så är de på banan igen.

Ing-Marie
0

Där ser man

[VSK]
0

Ja. De ledde ju med 7-2 i paus.

Ing-Marie
0

Andra halvlek var tydligen bara en transportsträcka tydligen alltså.

[VSK]
0

Mer eller mindre enligt mig. Tillis hade ju tex tre man på botbänken och VSK gjorde inte många rätt där inte. Inställning. 

Klart man förstår spelarna att de inte sliter i onödan när det är klart, men som åskådare så vill man ju se fullt ös hela matchen.

Ing-Marie
0

Det gällde väl bara att i få fler skadade

[VSK]
0

Jo ja det oxå så klart. Sen så har de ju faktiskt SAIK nu på tisdag så jag tror de var lite mentalt där redan igår.

Ing-Marie
0

OCh Sandviken verkar också ha bra form.

[VSK]
0

Ja iaf på väg mot rätt håll iaf. Men Matchens resultat mot Broberg igår speglade inte sanningen spelmässigt läste jag. Men det är ju ändå målen som räknas.

Ja, vinner inte SAIK över ett skadedrabbat VSK med 4 man borta, på tisdag så vet jag inte om det är SAIK som är dåliga eller VSK som är sjukt bra. Hur som så skall jag iaf dit om inte hälsan jäklas med mig alltför mkt.

Ing-Marie
0

Hoppas hälsan är med dig.

[VSK]
0

Tack Ing-Marie.