Därför är VSK ostoppbara
"VSK Bandy tog tionde raka segern mot Vetlanda.
Utan två nyckelspelare i form av Oscar Gröhn och Mikael Olsson. - Vi är riktigt tunga att möta, säger tränaren Michael Carlsson.
Det blev en ny, tung seger för Grönvitt i omgång 13 av elitserien.
Vetlanda bortaslogs med 6-4 efter ett riktigt målkalas – där tabellsjuan bjöd upp till rejäl dans under långa stunder av matchen.
2-2 i paus blev till 4-4 en bit in i andra innan VSK bet ifrån ordentligt.
- Riktigt stark av oss. Jag tycker att vi är tyngre på alla positioner och riktigt tunga att möta när vi sätter fart.
Flera av målen i andra halvlek kom efter hörna – och Carlsson var förstås nöjd med vad laget presterade på fasta situationer, så väl framåt som bakåt.
- Det är jämna och tajta matcher hela tiden och fasta är viktiga åt bägge håll. Vi har riktigt bra hörnor och det avgör också matcher. Vi gillar det, det är skönt att sätta dit dem.
Vilka spelare vill du lyfta fram i segern?
- Simon Folkesson var outstanding. Jacob Bucht var riktigt bra, liksom Magnus Joneby.
Vad drar du för slutsats av att ni ändå vinner trots att Gröhn och Olsson saknas?"
Läs klart här: http://vlt.se/sport/bandy/1.3371860-darfor-ar-vsk-ostoppbara
Dom verkar tydligen vara rätt så bra just nu.
Jag ryter som en tiger om jag blir retad, men kan även spinna som en liten katt
De är på G iaf. Enligt de själva så har de en växel till.
Här är matchens höjdpunkter.
Elitrapport skrev att det var Tobias Holmberg som gjorde 4-6 när det var Simon Jansson 🤔
Ostoppbar? Ja låt dom försvinna i fjärran lekande tåg så kan vi andra syssla med bandy.
Var positiv -må bra
Spånga/Djurgården är ostoppbar i in serie också. Inget lag verkar kunna stoppa Spånga/Djurgårdens nolla i poängstatistiken av tabellen.
Ha en bra dag
Sport iFokus
ha ha nu var du nästan lite rolig 😃
De kanske lirar i fel division helt enkelt. Har ingen koll på laget alls och vet inte hur länge de spelat i den divisionen, men är de nya där så kan det ibland ta några säsonger innan de är mogna för det spelet.
Har de långa resor och dålig ekonomi så spelar sånt in oxå.