Efter drömmålet - så ska VSK-talangen växa
"Drömmål och assist senast mot Kalix.
VSK Bandys 17-åring Max Mårtensson känner sig åter i form - och berättar hur han maximerar sin utveckling. - Den här helgen blir det tre matcher, säger forwarden.
Förra säsongen: genombrott i Grönvitt.
I de två första elitseriematcherna denna säsong fick han dock begränsat med speltid. Desto mer spelade han i de två senaste - i förlusten mot Kungälv och 4–0-segern mot Kalix i onsdags.
- En A-lagsmatch där jag är med en del brukar det bli cirka 20 minuter spel för mig, säger Mårtensson.
Senast mot Kalix var han en av matchvinnarna och direkt inblandad i hälften av lagets mål.
- Känns som min formkurva är uppåtgående efter en lite trög start i elitserien.
Först assisterade han Tobias Holmberg snyggt till 2-0 genom att ta sig runt på kanten och spela snett inåt bakåt.
- Ett riktigt bra VSK-mål där vi gjorde det på det sättet vi kommit överens om.
Sedan punkterade Mårtensson matchen i 81:a minuten genom att göra ett sant drömmål - till 4-0.
- Jag fick en lyra av "Hompa" (Holmberg). Isen var inte speciellt bra så jag drog till direkt på volley och bollen satt i bortre.
Vad säger du om din insats?"………
>>> http://vlt.se/sport/bandy/1.3262404-efter-drommalet-sa-ska-vsk-talangen-vaxa
Jag tror att om han bara får vara frisk och kry, så kommer han spela i A-landslaget inom 3 år. Vad tror du?
Hoppas han håller sig hel och vidareutvecklas
Ha en bra dag