Bandy iFokus

Bandy

Etikett: elitserien
Läst 536 ggr
[VSK]
0

Efter drömmålet - så ska VSK-talangen växa

"Drömmål och assist senast mot Kalix.

VSK Bandys 17-åring Max Mårtensson känner sig åter i form - och berättar hur han maximerar sin utveckling.  - Den här helgen blir det tre matcher, säger forwarden.

Förra säsongen: genombrott i Grönvitt.

I de två första elitseriematcherna denna säsong fick han dock begränsat med speltid. Desto mer spelade han i de två senaste - i förlusten mot Kungälv och 4–0-segern mot Kalix i onsdags.

- En A-lagsmatch där jag är med en del brukar det bli cirka 20 minuter spel för mig, säger Mårtensson.

Senast mot Kalix var han en av matchvinnarna och direkt inblandad i hälften av lagets mål.

- Känns som min formkurva är uppåtgående efter en lite trög start i elitserien.

Först assisterade han Tobias Holmberg snyggt till 2-0 genom att ta sig runt på kanten och spela snett inåt bakåt.

- Ett riktigt bra VSK-mål där vi gjorde det på det sättet vi kommit överens om.

Sedan punkterade Mårtensson matchen i 81:a minuten genom att göra ett sant drömmål - till 4-0.

- Jag fick en lyra av "Hompa" (Holmberg). Isen var inte speciellt bra så jag drog till direkt på volley och bollen satt i bortre.

Vad säger du om din insats?"………

>>>  http://vlt.se/sport/bandy/1.3262404-efter-drommalet-sa-ska-vsk-talangen-vaxa

Jag tror att om han bara får vara frisk och kry, så kommer han spela i A-landslaget inom 3 år. Vad tror du?

Bettan
0

Hoppas han håller sig hel och vidareutvecklas

Ha en bra dag

Sport iFokus

[VSK]
0

Ja, det vore otroligt skoj för han, och Västerås SK om han spelar kvar då.