Bandy iFokus

Bandy

Etikett: cuper
Läst 501 ggr
[VSK]
0

Staylive.se sänder Svenska Cupen

Gillar du bandy, eller är du bara intresserad av sport, så kan du faktiskt följa cupen via nätet.

En match kostar 59 kr och hela helgen 99 kr. 

https://play.staylive.se/svenskacupen/

[Jimmy.L]
0

Hur är bildkvalitén på sändningen?

[VSK]
0

Hej Jimmy 🙂

Bildkvaliteten har väl varit lite så och så tidigare år. För mig så duger den absolut. Staylive har haft testsändningar i år men jag har ej sett de alls, men en vild gissning är att det varit helt okej kvalitet. 

Jag tror de blir mer mogna med tekniken för var år som går. Skall de sända 40 matcher i år på webben så måste alla barnsjukdomar vara borta.

Jag har ej pratat med de om detta, men jag tror de hade problem med bandbredden tidigare, eller så felade tekniken. Det normala när man kör såna här sändningar är att köra med IGMP. 

Den info jag fått av de så kör de med html nu. Vilket borde betyda att de har bättre samarbete med diverse stadsnät.

Tyvärr så kan jag ej svara bättre än så här. Första matchen sänds snart och då får jag veta exakt hur kvaliteten är.

Upplösningen de hade förra året var 720p. -tror ej de har mer i år heller pga bandbredden.

[Jimmy.L]
0

Tack för svaren VSK, troligen köper jag nån match i helgen och ser.

[VSK]
0

Låter som en ypperlig idé att kika på lite grym fartfylld sport 👍

[Jimmy.L]
0

Brukar se bandy rätt ofta ändå.

[VSK]
0

Då skulle jag föreslå paketet för 99kr. Är ju bara 40 kr dyrare än en match. Det blir inte många kronor per match då om man kollar på några. Säg alla matcherna 😃

Jösses, jag låter ju som en försäljare 🤦‍♂️

[Jimmy.L]
0

#6 😂 Ja jag får se vilket jag väljer har lite på tomten och röja med inför vintern.

[VSK]
0

😃

[VSK]
0

Jimmy, nu vet jag mer gällandes kvaliteten. Den är fullgod. TV-kvalitet på 720p.

[Jimmy.L]
0

Tack VSK då blir det bandy på datorn.

[VSK]
0

👍