Vad är kul med bandy?
Egentligen vad är de som gör att du tycker bandy är en kul idrott?
Jag tycker bandy är outstanding då den innehåller både speed och taktik. Sen en riktigt stor plan och många utespelare. Finns ju viss likhet med fotbollen om man syftar på antal spelare samt hyfsat lika stora planer.
Sen är det alltid magiskt att se riktigt snygga dragningar, passningar, skott och mål. Helt enkelt en komplett sport. Synd att så få upptäckt det bara.
#1 sammanfattade det hela så bra att jag inte behöver tillägga något.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
😃
Jag gillar farten man får tack vare den stora ytan. Trots farten finns det taktiska planer och som man faktiskt hinner använda. Till skillnad mot en annan stor issport sker inte mycket enbart på slumpen utan saker och ting är genomtänkt. Därför blir många mål väldigt snygga mål.
Sedan är bandy fortfarande för mig tjusningen att stå ute påpälsad och slå åkarbrasor, men bli varm inombords av toppspelet spelarna utför på planen.
Åkerbrasor? 😂
Vi säger bondebrasa här 🙂
😃
Jag tycker den här tråden med frågan om bandy både är kul och intressant
Ja, det är en riktigt riktigt bra fråga/tråd. Har liksom haft svaret inom mig men kanske aldrig delat med mig av de nån gång.
Det är en bra fråga. Jag är tennisfantast så tennissporten ligger mig varmast om hjärtat. Det är en sport som pågår året runt i princip. På sommaren varvar jag tennis med lite fotboll som kan vara ganska skoj att se.
Men nu gällde din fråga bandy. Vad finns det för sporter på vintern att se? Jo längdskidåkning, alpint, hockey och bandy, Då blir det bandy för mig. Jag tycker skidorna är tråkigt och hockey tål jag inte. Bandyn handlar om fart och spänning på stora ytor. Det är en juste sport för det mesta och jag tycker att bandyn är värd mer uppmärksamhet i media.
👍
#8 Jo tennis är kulare än bandy
#10 Där kan jag bara hålla med dig. Finns ingen roligare sport än tennis.
Jo då. Tennis kommer inte halvvägs mot bandy i underhållning 🙂
Bandy spelas bara på ett underlag - is. Tennis spelas på flera olika underlag typ grus, gräs och hardcore. Omväxling förnöjer😃
Bjäbb bjäbb bjäbb 😇
Det är inget fel på bandy, men tennis är numro ett och kan spelas året runt.
Beror ju på vart tennisen spelas 😃
Vad är kul med bandy? - Allt!
Var positiv -må bra
Även förlusterna? :-D
Ja…om det inte är Bajen som förlorar.
Var positiv -må bra
Katten, nu va det ju det jag menade liksom 🤦♂️
Bajen förlora. Du såna ord finns inte i mitt ordförråd.
Var positiv -må bra
Hmmm
Så det var de som vann SM-guld sist 🤔
😃
🎧 jag ser framåt
Var positiv -må bra
Bajen förlorar aldrig. Möjligen så kan motståndarlaget vinna, men Bajen förlorar inte.
Var positiv -må bra
Ha ha ha =)