Bandy iFokus

Bandy

Etikett: vm
LĂ€st 914 ggr
[Carpinus]
0

Bittert...

Bistert, dystert
😕

[VSK]
0

Jo.

Men den hÀr finalen var nog bland det bÀsta jag sett. Vet inte hur mÄnga ggr jag hade stÄpÀls.

Förbundskaptenen Claesson satsade pÄ offensiv bandy. Gubbarna pÄ isen orkade inte hela vÀgen. Vid runt spelminut 70 sÄ var mÄnga svenska spelare mkt trötta.

[Carpinus]
0

#1 Sant, och det var bitvis gastkramande pĂ„ slutet! Det svĂ€ngde bra, och kunde ha gĂ„tt Ă„t vilket hĂ„ll som helst. Med facit i hand kĂ€nns det nĂ€stan som matchavgörande nĂ€r Sverige fick 3-1 sĂ„ att ryssarna fick in sin utvisade man nĂ„gra minuter för tidigt. Kanske hade det rent hypotetiskt varit bĂ€ttre om det hade stĂ„tt 2-1 och en man mer en stund till, men det fĂ„r vi ju aldrig veta
 😼

Nu har ryssarna tre raka - hoppas det inte blir fyra nĂ€sta Ă„r, för dĂ„ börjar det kĂ€nnas som nĂ€r Sovjetunionen hade sin glanstid inom bandyn

[VSK]
0

Sveriges utvisningar tröttade ut spelarna pÄ isen. Vilket Àr ganska förstÄeligt. Jag hoppas dock pÄ lite nyare spelare tills nÀsta VM.

NĂ€sta VM kommer Sverige igen sĂ„ det sprakar om det đŸ™‚

Catwoman
0

Jag Àr inte förvÄnad. Ryssland slÀpper inte tvÄ matcher pÄ raken.

Var positiv -mÄ bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Jag tror Claesson kommer fÄ mkt kritik för sitt val av spelare faktiskt. Har faktiskt lÀst en hel del redan, men det Àr ju sÄ lÀtt att vara efterklok.

Det Àr bara inse att ryssarna alltid spelar pÄ fart. SÄ har det varit lÀnge och sÄ kommer det nog vara ett bra tag till. Varför Àndra pÄ ett vinnande recept.

[VSK]
0

Redan nu florerar det rykten om att Claesson kommer hoppa av som förbundskapten och börja trÀna Vetlanda igen.

Catwoman
0

Å katten

Var positiv -mÄ bra

Bandy iFokus

[Carpinus]
0

#6 Kanske sagt i stundens besvikelse, men samtidigt Àr ju tankarna i #5 befogade. Men vem i stÀllet i sÄ fall?

[VSK]
0

Du menar vem som dÄ skulle bli Claessons eftertrÀdare?

Ja jag vet faktiskt inte vilken av de bĂ€sta trĂ€narna som skulle vilja hoppa av sitt uppdrag med klubben för att bli förbundskapten. 

Jag tror faktiskt inte Fosshaug skulle göra bort sig som förbundskapten. Jag kanske Àr lite fÀrgad.

Catwoman
0

Jag gillar Fosshaug. Han har idéer

Var positiv -mÄ bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Pelle Ă€r faktiskt ruskigt grym pĂ„ bandy. Minns nĂ€r han och Hellmyrs satt utvisade nĂ€r VSK - Edsbyn spelade. Pelle satte sig i samma bĂ„s som myran och pratade taktik och om hur man bör göra osv mm. Myran satt som en liten skolpojke och bara gapade đŸ˜ƒ

SĂ„ Pelle har nog ganska mkt bandykunnande i sitt bagage.

[Carpinus]
0

# Fosshaug - varför inte? Fast kanske lite "intensiv" ibland (Ă€ven om han blivit lugnare med Ă„ren)!  Svenne Olsson Ă€r annars kanske en hypotetisk eftertrĂ€dare, som nuvarande bitrĂ€dande. Om inte han ocksĂ„ fĂ„r en slĂ€ng av sleven efter raset

Catwoman
0

Jag tĂ€nde pĂ„ förslaget Fosshaug. Är lite som Leif Boork i hockeyn. Udda och nya idĂ©er

Var positiv -mÄ bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Pelles humör beror pÄ sin ADHD, vilket alla andra spelare kÀnde till. Oftast var enda chansen till vinst var att reta upp Pelle pÄ botbÀnken. Det har ju massor med spelare och trÀnare erkÀnt efterÄt. Egentligen jÀkligt sorgligt.

Som förbundskapten sÄ tror jag inte han hade tillÄtit sig retas upp pÄ detta sÀttet.

[Carpinus]
0

Fosshaug Àr cool som bisittare i TV! Bra analys förenad med lagom glimten i ögat.

[VSK]
0

Ja, vi fÄr se om ens ryktet stÀmmer med Claesson.

[Carpinus]
0

#16 Tror nog att nÀr besvikelsen vÀl givit med sig sÄ tar Jonas ett varv till! Trots allt var ju landslaget mindre Àn tio minuter frÄn att bli vÀrldsmÀstare, och vÄgskÄlen kunde lika gÀrna ha tippat Ät vÄrt hÄll.

[VSK]
1

ja, hade alla stolpskotten setat sÄ hade nog slutresultatet kanske sett annorlunda ut.

UllaNo
0

MÄnga sÀger bittert nÀr laget leder klart och sedan pÄ kort tid förlorar en sÀker seger. Efter ett tag övergÄr bitterheten till snopnhet och sedan frustration. DÀrefter ska man ha fram syndaren.

[Carpinus]
0

#20 För min del kÀndes slutet just "bittert", dÀrav rubriken. DÀremot kÀnner jag inte igen mig i fortsÀttningen, jakten pÄ syndabock.

Personligen har jag lÀmnat bandysÀsongen bakom mig - den blev kort, för jag tÀnde till lagom till SM-finalen och avslutade den genom att se andra halvlek av VM-finalen. Jag utgÄr frÄn att Claesson Àr kvar nÀsta sÀsong (#17).

[VSK]
0

Om man vill, sĂ„ tar aldrig en bandysĂ€song slut đŸ™‚

UllaNo
0

#21 Jag pratar rent allmÀnt om hur vÀgen Àr bl a för media inte om dig personligen

[Carpinus]
0

#23  Jag hoppades det, men eftersom jag valt just just "bittert" som rubrik för trĂ„den sĂ„ kĂ€ndes kopplingen Ă€ndĂ„ rĂ€tt naturlig.

[VSK]
0

Ju lÀngre tiden gÄr, ju större chans Àr det att Claesson fÄr nytt kontrakt. SÄ vad tror ni. Ritar han pÄ nytt kontrakt eller inte?

UllaNo
0

Beror nog pÄ vad han fÄr för lön

[Carpinus]
0

#25 Tror inte det finns sÄ mÄnga alternativ. Beror kanske inte minst pÄ vad spelarna tycker?