Bandy iFokus

Bandy

Etikettfinal
Läst 491 ggr
[VSK]
0

"Grönvitt vinner guld"

"Experterna är eniga, fördel VSK inför finalen. I alla fall om man ska tro de fem experter som vlt.se har pratat med".

Läs här vad tränarna säger.

[VSK]
0

Man får hoppas tränarna får rätt, men det kommer bli otroligt tufft denna finalen. Hoppas på en grönvit himmel.

[GIKmio]
0

Jag är neutral i frågan men tyvärr så saknar bandyn den bredd och sensationer som man kan önska. Det känns som Sandviken-Västerås var det självklara finalparet redan i höstas. Låt oss hoppas på en final mellan Vänersborg-Kungälv nästa år 🙂

[VSK]
0

😮

[VSK]
0

😃

[VSK]
0

Jag håller delvis med. Vänersborg - Västerås SK låter bättre, då VBG har revanschlusta efter WC.

[GIKmio]
0

Eller Boltic mot Slottsbron men det lär aldrig ske 🙂 Vad jag vill ha sagt är att det skulle behövas fler lag som kan utmana Sandviken och Västerås. Vad jag förstod så lekte Västerås mot Villa i semin..

[VSK]
0

Villa hade faktiskt absolut ingenting att komma med. De hade 2-3 riktigt farliga lägen den första kvart tjugo i de två första. Bergwall var bra för han släppte inga returer. I de två första kroknade Villa efter drygt 60 min. I den tredje så orkade de dryga halvtimmen nånting. Kunde lätt ha blivit tvåsiffrigt, men grönvitt drog ned på takten vid 8-0. 

Enligt tränare Carlsson så har grönvitt en växel till. Men nu på lördag så är det nog hjärnornas krig.

[GIKmio]
0

Är det nytt att dom spelar på lördag? Damerna har spelat på lördagen  tidigare och herrarna på söndagen. Har inte sett SM-finalen i bandy på några år på grund av annan idrott som krockat. Men i år kommer jag att titta..

[VSK]
0

Ja de lirade på Söndagarna förut och damerna på Lördagen, precis som du säger. De vill väl sälja mer öl kanske 🤔

😃

Gittan
0

Jag tillhör inte experterna, men Västerås vinner.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[VSK]
0

Om du säger så, så är du en riktig expert 😃