Bandy iFokus

Bandy

Etikett: slutspel
Läst 390 ggr
[VSK]
0

Johan Esplund: ”Kommer bli den häftigaste semi....

Johan Esplund: ”Kommer bli den häftigaste semifinalen jag spelat”.

"på fredag väntar Villa Lidköping på hemmais för VSK Bandy i den första semifinalen. Ett extra laddat möte för stjärnan Johan Esplund. 

– Man får koppla bort vänskapen och göra allt för att vinna, säger han.

Backen Anders Bruun hade stor uppvisning i lördags när VSK besegrade Bollnäs i den fjärde kvartsfinalen lagen emellan. 3-2 slutade matchen och Bruun gjorde alla tre målen.

Nu väntar Villa Lidköping i SM-semifinal. Ett speciellt möte för VSK:s forward Johan Esplund som för första gången ställs mot sin tidigare klubb i ett slutspel. 

– Det här kommer bli den häftigaste semifinalen jag någonsin har spelat. Jag ser verkligen fram emot det, säger han. 

Esplund känner i stort sett hela Villa-laget och har daglig kontakt med deras stjärna Daniel Andersson".

Läs mer här.

[VSK]
0

Ska vi gissa att Villa vinner med 3-1 i matcher, 

De är ett väldigt namnstarkt lag och de har verkligen tajmat in formen. Västerås SK har ett par snäpp till innan storform.

Hoppas jag har fel gällandes 3-1 till Villa. 😃

Leffe
0

Tror det kommer bli spännande semifinaler

Västerås - Villa en helt öppen historia
Sandviken - Hammarby Allt har varit upplagt för SAIK, men Hammarby verkar i toppform

[VSK]
0

Ja det kommer bli väldigt spännande detta. Får jag se minst två matcher IRL till denna säsongen så är jag mer än nöjd.

Gittan
0

Jag hoppas på Västerås - Hammarby i final.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[VSK]
0

Då kan man ju iaf säga att himlen är grönvit efter matchen 😃

Gittan
0

Japp

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld