Bandy iFokus

Bandy

Etikett: slutspel
Läst 255 ggr
[VSK]
0

"Västerås är bäst i landet just nu"

"VSK är storfavorit i kvartsfinalen.

Då säger Bollnässtjärnan så här: – Vi måste ha en stark tilltro till det vi gör, säger Per Hellmyrs.

Två svidande nederlag i elitserien, det senaste i tisdags.

– Det var rätt givet att Västerås skulle välja oss i kvarten. Det är fakta att de slagit oss rejält och de vill de säkert göra det igen, säger Hellmyrs (bilden) .

Han anser inte att Bollnässpelarna är knäckta för det.

– Tvärtom. Nu börjar vi om från noll igen och vi har chansen att visa att vi är ett väldigt bra lag, för det är vi. Självklart har vi inte gett upp det här för de två förlusterna.

Vad måste ni förbättra?

– VSK har fått kontringar på oss och då är de väldigt vassa. Vi måste ha mer fart i vårt spel och vara mer noggranna med bollen annars är de där och stör oss direkt. Det viktigaste är att vi har en stark tilltro till det vi gör för att det ska gå bra, säger han.

Han är imponerad av VSK.

– Västerås är bäst i landet just nu. De bygger sitt spel på mycket skridskoåkning och är tunga att möta. Vi har haft tufft mot dem och det blir en lika tuff nöt nu att knäcka mot tio väldigt bra spelare och så en vägg i målet (Andreas Bergwall).

SM-kvartsfinalen inleds i ABB Arena på lördag. Bäst av fem matcher".

Länk

[VSK]
0

🙂

AnnaKarin
0

🥵

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Leffe
0

Risken finns att det kan bli underskattning från Västerås sida: "En enkel match"

[VSK]
0

Nä Leffe, det sker knappast nån underskattning i ett slutspel där allt kan hända.

Leffe
0

Jag är inte så säker. Sedan finns det att som din rubrik säger Västerås är bäst i landet just nu. Med andra ord så har de allt att förlora. Den känslan behöver inte Bollnäs ha på samma sätt

[VSK]
0

Fast det är ju Myran som säger det å andra sidan…. Psykologi på hög nivå det där. 😃

Leffe
0

Jovisst och jag ser själv Västerås som favorit

[VSK]
0

Det gör nog de flesta, men såna här psykningar när det är slutspel är ju bara så bäst 😃

Finns nog inge värre än att ha favoritskap i ett slutspel.

Catwoman
0

För mig får gärna Väsreås vara bäst i Sverige just nu. Det gäller ju att vara bäst senare och inte just nu. Så då hoppas jag Hammarby blir bäst i Sverige.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus