Bandyspelare straffas hårt
"I hemmasegern mot Örebro SK tappade Västanforsspelaren Sergej Lichatjov besinningen och domaren såg rött. Nu har diciplinnämndens dom fallit.
Inför säsongen 2014/15 kom Fagerstaklubben Västanfors bandy ett steg närmare bandyns finrum då man blev klara för spel i allsvenskan som är den näst högsta divisionen. Den anrika klubben, som bland annat blev svenska mästare på 1950-talet och rikskända för sin tjusiga och fläktande bandy, har de senaste åren fört en tuff tillvaro i division 1.
Men det har även varit tufft i den allsvenska säsongen.
Vid hemmamötet med Örebro SK strax efter årsskiftet uppstod en trasslig situation mellan en ÖSK-spelare och Västanfors Sergej Lichatjov.
– Det var någonstans på mittplan och Likhachev tappade besinningen i kampen om bollen, säger Olle Wiberg, assisterande tränare i Västanfors Bandy".
Läs mer här.
Hm, var det din avsikt att inte besvara den fråga många antagligen ställer sig när de läser rubriken på inlägget?
Hur menar du nu? Vad jag tycker?
Svårt att veta då man inte vet hur hårt han slog med klubban, men det var ju uppsåt, och kunde ha sluta illa, så jag personligen tycker tre matchers avstängning är för lite.
Våld och bandy hör inte ihop helt enkelt.
Niklas, jag visste väl att du var intresserad av bandy eftersom du haft vägarna förbi här 😃
#2: Nja, jag tänkte på det du skrev i #3, vad det var för straff han fick som var så hårt. :-)
ha ha okej… Jo det var ju ruskigt straff han fick 🤦♂️😃
:-)