Bandy iFokus

Bandy

Etikettelitserien
Läst 623 ggr
[VSK]
0

Hammarby erkänner ekonomisk dopning

"Hammarby bandy lider ekonomiskt och spelarna är fria att lämna.

Nu erkänner klubben ekonomisk dopning.

– Det kom inte som en blixt från klar himmel, säger klubbchefen Niclas Swanér.

Det var på nyårsdagen som Dagens Nyheter uppgav att Hammarby bandy har det tufft ekonomiskt och tvingades sänka spelarnas löner. Alla spelare var tillåtna att lämna klubben.

Hammarby har haft problem i flera år och erkänner nu ekonomisk dopning.

– Det är egentligen inget nytt isolerat problem. Sedan vi bolagiserades för sju-åtta år sedan har man haft en dopad ekonomi, kan man säga. Och nu har vi verkligen tagit tag i problemet, säger klubbchefen Niclas Swanér till SVT Sport".

Läs mer här.

Catwoman
0

Jag tror de stannar kvar.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Jag tror chansen är ganska stor att lag som är i behov av bättre spelare och som krigar om slutspelsplatsen kommer ge vissa spelare ett erbjudande. Tror vi vet om nån vecka eller två.

Catwoman
0

Men samtidigt kan det vara så att lag som är i behov av bättre spelare saknar pengar. Det är därför de har mindre bra spelare.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Jo, det är så många lag bygger på sig skulder. De belånar pengar till spelare de inte har råd med. Bara kolla SAIK förut.

Catwoman
0

Jag hoppas de blir kvar i alla fall.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

De jobbar ju med sponsorer och så nu för fulla muggar.

Catwoman
0

Jag har av olika anledningar inte hängt med så mycket.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Jag har vetat att Hammarby haft pengaproblem i många år, men det här damp ned som en bomb för mig oxå.

Catwoman
0

Jo de hade problem för några år sedan. Vad jag vet så är det bara grenen fotboll som har bra ekonomi. Svårt i handboll och speedway bland annat.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Många klubbar som har det tufft ekonomiskt 😕

Catwoman
0

För en del år sedan la man ner hockeyn. Det var då fanses startade hockeylaget Bajen Fans Hockey och spelade sig uppåt i seriesystemet. Nu har Hammarby tagit in hockeyn igen.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

👍

Catwoman
0

Men i hockey finns bara ett lag Södertälje SK.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

VIK och Färjestad här.

papa-bear
0

sopa på, fbk

[VSK]
0

😃

felle-j
0

Det är tufft med ekonomin i nästan alla klubbar tyvärr. Sirius har det väldigt tufft bland annat vet jag. Synd att det ska vara så.

[VSK]
0

Ja det är ytterst tråkigt att klubbarna inte kan få hjälp av kommunen så att de överlever och frodas.

Sirius hade ju en ganska bra Silly Season, på pappret iaf, vilket antagligen kostade en slant. Men vad ska de göra. De måste ju ha fullt lag och ett bra lag. Det är moment 22 som gäller tyvärr, och uteblir resultaten så…..

Catwoman
0

Jag trodde det skulle gå bättre för Sirius.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

felle-j
0

#19 Det trodde många då man hade hoppats på bättre publiksiffor bland annat, men det har varit riktigt dåligt med publik. Annandagsbandyn drog dock mycket publik och det var kul. Får hoppas att det går lite bättre för Sirius så kanske fler väljer att gå och se dom spela på Studenternas.

Leffe
0

Synd att man inte stöttar sitt hemmalag