Bandy iFokus

Bandy

Etikettelitserien
Läst 471 ggr
[VSK]
0

Hammarbyspelare får lämna klubben

I tisdags fick spelarna i Hammarbys bandylag veta att deras löner måste sänkas för att säkra elitlicensen för nästa säsong. Då sänkningen är ett kontraktsbrott är spelarna fria att lämna klubben omgående, skriver DN.

I tisdags fick spelarna i Hammarbys bandylag veta att deras löner måste sänkas för att förbättra föreningens ekonomi och därigenom säkra elitlicensen för nästa säsong.

Eftersom lönesänkningen innebär ett kontraktsbrott är spelarna fria att lämna klubben, skriver dn.se.

- Vi har bara träffat spelarna i grupp hittills. Nu ska vi träffa dem en och en och sedan har vi ett styrelsemöte 7 januari där vi ska summera upp hur vi ska gå vidare och vilken process vi ska ha med spelarna, säger Hammarbys ordförande Lennart Hjalmarsson till tidningen.

I nuläget räknar klubbstyrelsen med att tvinga sänka spelarnas löner med tjugo procent på årsbasis för att klara elitlicensen.

På fredag spelar Hammarby bortamatch mot Vänersborg.

Länk

nickiee
1

cheferna på klubben även dom ska drabbas av detta i så fall inte  bara spelarna .anser jag

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[VSK]
1

Ja så kan man tycka, men så är det ju aldrig… Tyvärr.

nickiee
0

nä precis .men hoppas att spelarna kräver det eller avgår för att visa sitt missnöje

[VSK]
0

Vore intressant å se vad som skulle ske i Bandysverige då. Tror det räcker att ett lags spelare vågar börja så är islossningen igång (beroende på antal lag som befinner sig i liknande situation).

nickiee
0

mm kan nog va så som du säger ..

[VSK]
0

Tror det är många missnöjda spelare genom åren som inte vågat ta steget.

nickiee
0

mm

[VSK]
0

Verkar nästan som du är en av de 🤔

nickiee
0

😂nänä det är jag inte hejar på bajen i det dom spelar bara. blev så arg när jag läste att dom skulle sänka lönerna för spelarna .men cheferna sitter å blir feta om häcken å magen

[VSK]
0

he he okej 😃

nickiee
0

👍😃nä dags å göra nytta här hemma

[VSK]
0

Det värsta gällandes laget är att prestationerna kan komma att minska om det är sura miner hos spelarna.

nickiee
0

så sant så

[VSK]
0

Kul att du hittade hit, även om informationen var tråkig.

Varmt välkommen tillbaka.

Catwoman
0

Jag tror de flesta spelarna stannar.

När det gäller löner så är det ju detsamma bland företagen. De som arbetare blir drabbade av rstriktioner medan företagsledning blr kvar utan restriktioner.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus