Bandy iFokus

Bandy

Etikettelitserien
Läst 418 ggr
[VSK]
0

Fall får inte spela premiär

"Ljusdalsfostrade Lars Fall tillhör numera landets starkaste bandyförening.

Men 30-åringen får se fredagens elitseriepremiär mot Vetlanda från läktarplats.

– Det känns riktigt tungt, men nu har jag i alla fall haft riktiga skador, säger han.

Inför den förra säsongen tog LBK-produkten Lars Fall steget. Han lämnade Sirius och gick till topplaget Villa Lidköping.

– Jag hade varit i Sirius länge, och trivdes hur bra som helst där. Men jag hade haft kontakt med Villa under några år, och kände suget efter att spela i en klubb som utmanar om guldet, säger han.

Något guld blev det dock inte för den 30-årige ytterhalven under debutsäsongen.

– Men det var ändå jätteroligt, precis som jag ville. Vi åkte ur i semi förra säsongen och man har ett jävla sug i år igen. Vi har en ny tränare (Johan Sixtensson) och bara Andreasson (Martin, försvarsspelare från Gais) som är ny, säger Lars Fall.

Villa Lidköping som förening befinner sig på en organisatorisk nivå som de flesta andra klubbar bara kan drömma om. En verklighet och tillvaro som Lars Fall bara kan skriva under på.

– Den bilden man fått innan stämmer ju. Allt är otroligt proffsigt och vi spelar i en arena som är överlägsen alla andra. Sen när man träffar folket i styrelsen… det är skarpa gubbar allihop. Här behöver man inte bry sig om annat än att spela bandy, säger Lars Fall.

Denna säsong var det tänkt att han skulle lyfta mot högre höjder – i en roll som ytterhalv där han omgående fick ta mycket ansvar för lagets speluppbyggnad. Men Lars Falls leveranser får vänta på sig. Redan vid lagets första ispass i somras skadade han ett ledband i knät som innebar fem veckors rehabilitering.

Utrustad med ett knäskydd hann han sedan komma tillbaka – och spela sex träningsmatcher med World Cup inkluderat. I den sista matchen där, mot Vänersborg, small det igen"

Läs mer här.

[VSK]
0

Snacka om oflyt.