"Jag är inte orolig"
"Michael Campese dementerar ryktena om Johan Esplunds flytt till Villa Lidköping - och kommenterar tre rykten till.
Relaterat
Veckorna efter säsongen har tagit slut är en tid av rykten. Rykten med mer eller mindre sanningshalt. Även kring VSK Bandy ryktas det en hel del och på fredagen har det mesta handlat om Johan Esplund. Mittfältaren ska ha synts till i Lidköping tillsammans med Villa Lidköpings sportchef och genast exploderade ryktena i sociala medier.
- Folk gillar att prata om Johan och det är ju roligt men jag sitter lugnt i båten och är inte orolig. Johan skulle kunna åka till Ryssland om han får ett tillräckligt bra bud. Han är en sådan bra spelare och att han spelade SM-final gjorde definitivt att ryssarna fick upp ögonen för honom ännu mer än tidigare. Men skulle han gå till en annan svensk klubb måste de köpa honom och jag har inte hört något från varken Villa eller Johan och jag pratar med honom väldigt ofta, säger Michael Campese"
Läs mer här.
Nä det gör de ej heller, men Esplund är nog väldans viktig inför kommande säsonger skulle jag tro.