Bandy iFokus

Bandy

Etikettslutspel
Läst 81 ggr
[VSK]
0

Feberhet Esplund visade vägen

"Nu väntar semi mot Hammarby

Västerås SK är klart för semifinal mot Hammarby (första matchen på lördag). Bollartisten Johan Esplund, som spelade med feber, visade vägen till VSK:s 7-2-seger i femte mot IFK Vänersborg inför 2300 åskådare. 

– Energin som vi fått av de här matcherna tar vi med oss till semifinalen, säger fyramålsskytte Esplund.

Han syftar på att laget vänt 0-2 i matcher. 
– Det har hänt något med laget. Vi har blivit bättre och bättre och själv gjorde jag väl min bästa match för säsongen. 
Esplund hade flyttats fram till en forwardsposition, ett lyckat drag visade det sig. 

Lekstuga med Vänersborg 

VSK var återigen hetare och allra hetast var Johan Esplund som verkligen klivit fram i de avgörande lägena. Nu gjorde han fyra mål, fixade en straff och hade stundstals lekstuga med Vänersborg
1-0-målet på volley var ett konstmål som överträffades av 4-1, där Esplund bjöd på soloartisteri av den högre skolan. 

Esplund tog också död på Vänersborgs chans att ta sig in i matchen när han – med två man mindre på isen – gjorde 2-5 i rent friläge. 
Vänersborg, som chansade med en halvskadad Christoffer Fagerström, var numret mindre den här kvällen"

Länk

Catwoman
0

Fast nu räcker inte energin längre hoppas jag.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Jodå det kommer den göra… Gissar på att Västerås kommer vara minst 25% bättre form och samspelta nu till helgen 🙂

Catwoman
0

Tänk på energislöseriet

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[VSK]
0

Energi finns det nog och blir över av i laget ☝️