Bandy iFokus

Bandy

Etikettslutspel
Läst 114 ggr
[VSK]
0

Morgondagens matchbilder...

Jag sitter å klurar lite om hur morgondagens lag kommer lägga upp taktiken. Jag tar Västerås SK och IFK Vänersborg ikväll.

🤔

Utan att ha läst nånting om bandy idag så tror jag följande.

IFK Vänersborg tror jag kommer ge järnet från minut ett. De kommer spela varierat med en del lyft. De kommer satsa mkt på genombryt samt fasta situationer såsom hörnor (som kommer vara en bonus på genombrytsförsöken).

Jag tror faktiskt IFK Vänersborg mer än gärna vill ha 2-3 mål till godo till pausen, och kommer således mönstra anfall på anfall. Finns liksom inget att hålla igen. Imorgon skall det avgöras. De vet att Västerås SK nu är starka i den andra halvleken.

Jag tror Christoffer Fagerström kommer spela fastän han ej är riktigt kurant. En vild chansning helt enkelt. Vinner IFK Vänersborg och går vidare till semi, så vem vet om Christoffer Fagerström kan spela då?

Spelar han inte imorgon så är chansen lite mindre att de går vidare. Ett moment 22 mao.

Spelare att se extra upp med imorgon för Västerås SK:

Johan Koch, Emil Viklund, Christoffer Fagerström (om han spelar), Joakim Hedqvist. 

Västerås SK

Är nog medvetna om att IFK Vänersborg kommer ge fullt ös från start imorgon. Jag skulle bli mycket förvånad om Västerås SK inte skulle spela på bevakning de första 15 minuterna.

Ungefär som ett hungrigt rovdjur som bara inväntar bästa möjliga tillfälle att slå till. Västerås SK kommer förhoppningsvis spela vårdat och tryggt, men samtidigt leta luckor i IFK Vänersborgs försvar. Jag kan tänka mig att Jonas Nilsson kommer få en del lyft.

Jag vet inte om Johan Esplund kommer bli punktad imorgon oxå, men chansen är rätt stor. kan tänka mig att Patrik Sjöström kommer ge sig ut på nån utflykt eller två imorgon för att dra isär IFK Vänersborg.

Den startelva Västerås SK hade senast är den absolut bästa enligt mig någonsin denna säsongen och jag har bara väntat och väntat på att tränarna skall agera.

Som sagt så kommer Västerås SK spela på säkerhet och trygghet den första halvleken imorgon för att se till så att resultatet inte springer iväg till IFK Vänersborgs favör innan paus.

Både Västerås SK och IFK Vänersborg vet att Västerås SK gjort outstanding bäst andra halvlek de två senaste matcherna. Detta måste Västerås SK utnyttja.

Inför andra halvlek så tror jag Västerås SK kommer ge allt oavsett vad resultatet står. Det kommer bädda för en grym andra halvlek med chanser för båda lagen, men skillnaden är att Västerås spelar med mindre press än IFK Vänersborg, och kan således nyttja det och vänta ut misstagen.

Spelare att se extra upp med imorgon för IFK Vänersborg:

Magnus Joneby, Patrik Sjöström, Oscar Gröhn, Mikael Olsson, Janne Rintala och Johan Esplund (alltså en hel del offensiv imorgon tack).

Ja det blev den del VSKare att se upp med, men det är så jag både tror och hoppas. 

Tillåter min hälsa mig så kommer jag se denna drabbningen på plats imorgon. Kommer bli sjukt spännande och nervöst. Jag hoppas jag åker hem med ett leende på läpparna ☝️

Hur tror du matchbilden kommer se ut imorgon?

Lasse
0

Matchbilden kan jag inte uttala mej om. Däremot slutbilden: Västerås står som segrare om spelarna är intresserade att vinna. Rutin och kultur avgör

[VSK]
0

🙂