Bandy iFokus

Bandy

Etikettsilly-season
Läst 127 ggr
Lilldockan
1

Silly season

Varför heter det silly season? Det betyder ju tokig årstid och vad har det med byte av spelare att göra?

[VSK]
0

Först och främst så vill jag hälsa dig varmt välkommen hit, och jättekul att ha dig här. Hoppas du kommer trivas som fisken i vattnet ☝️

Om man säger så här då, för att svara på din fråga.

Silly Season för bandytokar som mig, är som julafton för barn.

Visst tusan är det lite spännande att inte veta vad som döljer sig i de där paketen under julgranen? Visst blir man lite "silly" att inte få veta vad som är i paketen? -jag blir det iaf 😃

Bandyns julklappar, spelarna, skall ju vara lite hysch hysch om, om det planeras lagbyte mm. Det är ju lite av tjusningen att få luska reda på lite Silly Season, och sen få spekulera och drömma om den där perfekte spelaren.

Silly Season är således ryktenas tid. 

Ibland så kan det vara bra att viss information inte kommer ut, förräns tex bandysäsongen är över. Allt för att inte ställa till det med allt vad det kan innebära.

Jag måste oxå vara ärlig och säga att det här är första gången jag fått denna frågan om vad en Silly Season är för nåt och varför den kallas så 😃

Jag vet inte om jag lyckades förklara bra eller inte, men bättre än så kan jag inte förklara det 🤪

Jag kanske får ropa på mina medisar nu så de får komma och hjälpa mig bena ut det här 🤦‍♂️

😃