Bandyns slutspel
Vilka lag går vidare från kvartsfinalerna. Svårt att säga för ett slutspel är ett slutspel.
Så här tror jag i alla fall
- Västerås - Vänersborg
En av de svåraste matcherna att ta ut vinnaren. Tror att Västerås till slut går vidare med sitt slutspelsrutin. - Hammarby - Vetlanda
Allt annat en semi för Hammarby är en stor överraskning - Edsbyn - Villa Lidköping
Också lite svårbedömt, men jag tror Villa går vidare. Tror att Edsbyn är ganska nöjda vara här. - Sandviken - Broberg
Vem tror annat än att det här är Sandvikens vinst.
Ja det var mina tankar om kvartsfinalerna, men jag är ingen bandyexpert.
Jag tror så här….
Västerås - Vänersborg 3-1 i matcher.
Västerås har haft väldigt tungt med skador, och i gårdagens VLT så avslöjade de varför. Jag vet inte på rak arm hur många matcher VSK spelat med fullt manskap, men det är inte tillräckligt många för att kunna hota rejält med en SM-final. Men VSK är VSK, och de har väldigt bra spelare och kan de bara få till sitt egna spel och ha några bra dagar så kan det gå långt.
Hammarby - Vetlanda 3-0 i matcher.
Vetlanda skulle behöva 4-5 st Johan Lövstedt för att fixa det här, och de har bara en. Finns inget att tillägga.
Villa - Edsbyn 3-2 i matcher.
Det här kommer bli kvartsfinalernas nagelbitare nr1. Villa har bättre spelare individuellt, men bandy är som bekant en lagsport, så därför kommer Edsbyn chocka genom att vinna de två första matcherna. Således så kommer denna kvartsfinalen avslutas i den femte och avgörande matchen i Lidköping, där Villa kommer vinna med 7-5.
Sandviken - Broberg 3-0 i matcher.
Stålmännen kommer borsta av sig rostet de fick när de så "snöpligt" tappade plats 1 i tabellen till Hammarby och kommer gå "all in" mot Broberg och kommer köra sönder Broberg totalt. Jag personligen hade mer än gärna sett detta avgöras i 5 tuffa matcher. Tyvärr så får jag fortsätta drömma.
Hade Broberg fått behålla sitt lag från förra säsongen, så hade det minst blivit 4 matcher.
För mig blir det kvalet som jag väntar på. Men varför ska det börja så sent? 28 Februari (tror jag iaf att det börjar?) det finns inte en chans att det kommer att gå……det blir säkert 7-8 plusgrader då!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Elitserien har 14 lag, Allsvenskan 24. Så det är ju mer matcher därav längre säsong.
Om lagen vinner blir det då Hammarby-Västerås i semi?
Japp så är det.
#5 Så semin är alltså det du och Catwoman kommer säja är finalen😃
kattens lag kommer dra det längsta strået.
Men det är hon värd ☝️