Bandy iFokus

Bandy

Etikettvm
Läst 539 ggr
[VSK]
0

VM flyttas till efter säsong

"nästa års bandy-VM kommer troligen att spelas efter säsongen, i mars-april. Internationella Bandyförbundet (FIB) vill testa den lösningen i Chabarovsk 2015.  Ett besked som svensk elitbandy glädjs över"

Läs mer här.

[VSK]
0

Hoppas hoppas. Så jag har väntat på detta 🙂

[Forummedlemmen]
0

Det är väl dessutom för kallt där i februari antar jag.

[VSK]
0

Jag har faktiskt ingen vidare koll på vädret, men jag gillar idén eftersom svenska spelare är som bäst då ☝️

AnnaKarin
0

👍

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Gittan
1

Är inte risken att det blir som med hockeyn. Säsongen är över nu finns inget intresse för ett VM för nu kommer sommarsporterna.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Forummedlemmen]
1

GittanL

Jag antar att det bara blir 2015, inte permanent. Slutet av mars tycker jag är OK men det får inte bli bandy framåt april-maj håller jag helt med dig om. (i ishockey är det så sent för de skall ha med så många NHL-spelare som möjligt, och ändå får de inte med alla)

Gittan
0

Jaha missade att det bara var nästa år.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[VSK]
1

Nä jag hoppas verkligen att VM spelas helgen efter SM-finalen. Annars är det ju risk att det blir lite vajsing med landslaget. Kan ju va rätt svårt att hålla laget som vann SM-guld motiverade och supertränade speciellt länge efter SM-finalen (antar de har folk med i landslaget).

[Forummedlemmen]
0

Svenska finalen kanske tidigareläggs om det blir världsmästerskap i mars?

[VSK]
1

Kanske sen när alla elit/allsvenska lag har hall möjligtvis.

[Forummedlemmen]
0

För att tidigarelägga svenska mästerskapet krävs inte mer hallar än nu (om de inte vill börja tidigare på höstkanten), däremot vid senareläggning.

[VSK]
0

Fråga de i söder ☝️