Japp
Var positiv -må bra
Gomorron i ottan!
Vilken flygande start det blev - man han knappt krama téet ur samovaren innan det stod 1-1…
Det står och väger, och baklängesmålet kom i ett oturligt läge när Sverige började åstadkomma lite framåt. Synd även på den brända straffen, det har man inte råd med!
Svenskarna tvingas spela på gränsen hela tiden, hoppas att det inte blir utvisningar som fäller avgörandet till slut.
Inget bra när ljud och bild inte är synkat - känns som om man blir blåst på konfekten när referenterna konstaterat mål innan vi fått se bollen över linjen…
15.000 åskådare i 27 graders kyla - imponerande!
Dags att bänka sig för avgörandet - må bandyguden vara oss nådig!
Strålande inledning av andra halvleken från svensk sida! Trist med domarskadan, det såg inget vidare ut…
God morgon. Familjen sover så nu får jag se slutet i lugn och ro. Tack Catwoman så man kan se vad som hänt hittills.
Starkt av kazakerna att vinna bronsmatchen mot Finland så tätt inpå semin mot Sverige! 5-3.
#5 Ja såg det i den andra tråden att Kazakstan tog brons. Bra gjort.
Sverige har jämnat ut spelet lite, men Ryssland är fortfarande bättre.
Var positiv -må bra
Ännu en bränd straff - det är inte sant!😭
21 minus nu - rena värmeböljan…☔️
Fem minuter kvar, bara att ge järnet!
Sverige gjorde en bra match, men saknade den där lilla turen som så väl hade behövts. Det var bra nära i slutminuterna, men bolluslingen smet utanför stolpen…😮
Nu blir det ner i sängen ett tag.
Var positiv -må bra
Sov gott.
Med lite perspektiv på matchen så var det inte bara turen som Sverige saknade - den där kylan i de avgörande momenten fanns där inte, som vid straffarna t.ex. Man skulle ha behövt en gamla tiders fältherre…
Med detta sagt så vill jag nog ändå ge Sverige godkänt för en väl utförd turnering. Om man inte tagit sig till final hade det varit underkänt, men nu tog de sig ju dit, så… 👍
ha ha jag måste erkänna att vid 1-1 så kom John Blund och strödde lite grus i mina ögon 😴